2018. július 4., szerda

Gyenesdiáson nyaraltunk

Kifogtuk a nyár eddigi legrosszabb időjárását. 15-16 fok, erős szél, mindennap esett. Ez van, ezt kaptuk, nem siránkoztunk rajta, hanem feltaláltuk magunkat. Gyenesdiáson még soha nem nyaraltunk, csak átutazóban voltunk ott. Annyira szép, rendezett, virágos a település, tiszta nyugat:)Mintha egy más országba csöppenne az ember.
Májusban foglaltam egy apartmant, előző este hívtam a tulajt, azt mondta, a nap bármely szakaszában mehetünk, a szoba tiszta, vár szeretettel(hazautazásnál is azt mondta, hogy addig maradunk, ameddig kényelmes nekünk:)Több család(gyerekes)és egy pár is lakott a több szintből/apartmanból álló házban, az egyik "fiús"családdal a gyerekek gyorsan megtalálták a közös hangot(mindkét szinten nagy közös konyha és közösségi tér, saját konyhája van emellett az apartmanoknak is), csak ajánlani tudom!(ráadásul olcsó is!)
A településen is több olyan program lehetőség van, ami nem a Balatonhoz kötődik.
A gyenesdiási strand az év strandja lett többször, ha jó az idő, persze kihagyhatatlan a kalandpályájával együtt!A fiúk kacsáztak a vízben, hattyúkat számoltak és kb. 1 percen belül mindkettő becsúszott a hideg Balatonba.
10 pontban leírom:
1.-Itt van az év fagyizója és az év cukrásza(Móni cukija, maimoni.hu)Móni hihetetlen karrierjét követem, rendszeresen olvasom a blogját. Aznap nyitotta meg a cukrászdáját, amikor megérkeztünk. Bementünk-zárás előtt egy kicsivel és 4 féle torta szeletet kóstoltunk. Ne hagyjátok ki, ha arra jártok!Isteni!!!Beszélgettünk(előtte írtam neki, hogy megyünk, még személyesen soha nem találkoztunk), megjegyezte, hogy a fiúk mellett nem unalmas az életünk:)Ajándékba teát és limonádét is kaptunk.
2.-A világ legbarátságosabb, legvidámabb keramikus házaspárja
3.-Festetics kilátó és a Nagymező kihagyhatatlan panorámája
4.-Biciklivel bármely irányba indulhatunk, végig bicikliút van
5.-Természet háza: interaktív múzeum, ahonnan a gyerekek nem akarnak kijönni
6.-"Halas"piac, ahol még halchipset is árulnak!Az is megnyalja a tíz ujját, aki nem szereti a halat. Este fiatal fiúk koncerteztek, mi már jól laktunk, de annyira élvezetesen játszottak(fúvós hangszeren mindenki), hogy nem tudtunk tőlük elszakadni. Slágereket játszottak, Vince lábában végig benne volt a bugi.
Finomakat és bőségesen vacsoráztunk a Piroska csárdában(kicsit eldugott helyen van)
7.-Livinél lehet kecskét fejni.
8.-Vasverő műhelyben megnézhetitek hogyan dolgozik a kovács.
9.-Minden ember szereti az állatokat, a Festetics állatparkban lehet állatokat etetni, az őshonos magyar állatokkal ismerkedni.
10-A sportházban bowlingozni
+1:- Közelben várak: Rezi, Szigliget
A Tourinform irodában lehet kérni pecsétgyűjtő füzetet. Ennek az a lényege, hogy a településen lévő állomásokat látogassátok meg(párban és gyerekkel is izgalmasak)és kérjetek a feladatok teljesítése után pecsétet, majd a végén(7 állomás+7 kérdés: ebből összesen legalább 7-et csináljatok meg)válasszatok ajándékot.

1. Ó, imádom MaiMónit és a receptjeit. Az epres sajttorta egyszerűen tökéletes. Rezi ad otthont a Dínó parknak is, ha még megvan. A környék is csodás. Már csak egy kutyabarát szállást és strandot kell találni. Persze csak jövőre :)

2. Ahol mi voltunk(Balaton Panzió)szerintem kutyabarát!
    A Dinó Parkban voltunk, majd írok róla:)