Összes oldalmegjelenítés

2015. november 19., csütörtök

Pedagógia értékelés Viniről

A beszédvizsgálóhoz kellett egy szakvéleményt vinnünk, az a hölgy készítette Vinciről, akihez szeptember óta örömmel, boldogsággal járunk logopédiára, korai fejlesztésre, beszédindításra.
A leírtakkal teljesen egyetértek, nem úgy,mint amikor Kendusról az első ilyen készült az óvodában(tüskét hagyott bennem, amikor leírták, hogy összerendezetlen, bátortalan a mozgása, emlékszem a legfiatalabb volt a csoportban, 4 évesen két kerékkel bicózott, 3 évesen egyedül rollerezett és korcsolyázott, a lovaglásról már ne is beszéljünk)

Részletek a pedagógiai megfigyelésből:

Vince harmonikus megjelenésű, megfelelően gondozott, kiegyensúlyozott, kedves, mosolygós kisfiú.
Kezdetben visszahúzódó, hamar feloldódik, érdeklődő, nyitott.
Foglalkozások elején kissé bizonytalan, rövid beszélgetés után feloldódik.
Akaratos, 'végletes'személyiség, ez tapasztalható a fejlesztési helyzetben is.
Kíváncsi. Az érdekes feladatokat lelkes igyekezettel csinálja, a számára kevésbé kedvelt tevékenységet abbahagyja, nem folytatja, a helyzetbe nehezen lehet visszahívni. Az irányított játékhelyzetben nehezen tartható benn.

Hely-és helyzetváltoztató mozgások korának megfelelőek, labdakezelése bizonytalan, egyensúlyi helyzeteket keresi, nagy mozgásigényű, vakmerő(felmászik a bútorokra), finommozgások életkorának megfelelőek, kedveli a manipulációt, szem-kéz koordinációt igénylő feladatokat.

Szabad játékára gyakorlójáték/funkciójáték jellemző, fantáziajáték(főzőcskézés).
A játékokat-mely nem köti le a figyelmét-rendeltetésszerűen használja.
Játék közben a kompromisszumkészség nem alakult ki.

Hangadására jellemző a gügyögés, gagyogás, szókezdeményezések. Hangot, hangkapcsolatot ritkán utánoz. Környzete megérti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése