Összes oldalmegjelenítés

2015. november 2., hétfő

Krupp

Vinci péntek este produkálta élete első kruppos rohamát. Nagyon megijedtem, nem láttam még ilyet, Kendus sokféle betegségen átesett, de szerencsére a krupp kimaradt az életéből.
Állítólag örökölhető(Erika kruppos volt)
Voltak előjelek. Reggel és este köhögött. A köhögést betudtam annak, hogy a nózijából a váladék folyik le a garaton és ingerli, kifele ritkán folyik az orra. Használtuk az orrsziporszit, de nem volt színes a váladék, inkább vízszerű. Adtam neki köptetőt, hátha segít a slejm feloldásában(akkor még nem tudtam, hogy jobb lett volna ezt elkerülni)

Az étvágyával, kedélyével nincs gond. Péntek délután bejöttünk az udvarról és látom, hogy lila a keze és jéghideg, annak ellenére, hogy fel volt öltöztetve és kint is sütött a nap. Furcsa volt a tekintete. Vacsorát már nem fogadott el(uzsonnára két nagy adag tejbegrízt benyomott, ami nálunk töményen készül, mert a fiúk úgy szeretik, ha megáll benne a kanál)
Fürdéskor nem lubickolt, nem fröcskölte ki a vizet, csak ült és nézett maga elé. Kivettem, de már remegett, éreztem, hogy lázas. Kapott kúpot, kb. 5-10 perc után kakilt. A székletében nem láttam a Nurofent, csak gondoltam, hogy ilyen gyorsan nem szívódik fel. Nehezen vette a levegőt, megállás nélkül köhögött.

Felhívtam az ügyeletet. Kihangosítottam a telefont, hogy hallják, hogy köhög, akkor már 39 volt a hője, Távgyógyításban megállapították, hogy ez bizony krupp, de nem jönnek ki!!Ha éjjel háromig nem múlik, akkor irány a Heim Pál. Azért rákérdeztek, hogy van-e autóm. Elláttak jó tanácsokkal, nyomás ki a hidegre. Vini egyébként is  szívesebben alszik  szabad levegőn alszik(télen is kitolom a babakocsiba, mínusz öt fokig, jól bebugyolálom, megfázni  nem tud)
Bökkenő, hogy egyedül voltam a gyerekekkel. Kendust éjjel nem szívesen rángattam volna be a Heim Pálba(aztán ki tudja mikor kerülünk sorra). Felhívtam Noémit, Nórit, Ronit, ha kell, akkor jöjjenek Kendusért és viszem Vincét a kórházba.

Éjjel aludt, sokat köhögött, három Nurofen után kezdett el izzadni. Hűtöttem a kis testét, megkapta Kendus erős lázcsillapítóját is.

Úgy gondoltam, hogy reggel kihívom a gyerekorvost(csakhogy ünnep előtt és szombat volt). Itthon nem volt apró pénzem. Körbetelefonáltam a szomszédokat, ki tudna nekem felváltani.
Jófej szomszédaink vannak: az egyikőjük felajánlotta, hogy elmegy nekünk gyógyszerért(szerencsére minden van itthon, kivéve krupp elleni kúp), a másik elvállalta volna Kendust, a harmadik szomszéd kisfia kruppos. Tőlük kaptam két kúpot, már az első beadása után megszűnt a köhögés, láz. Csodát tett a szteroidos kúp(nem a legnagyobb kiszerelésűt kaptam)A másodikat tartaléknak hagytam, nem volt rá szükség.

Ma elmentünk a gyerekorvoshoz. Vinci tüdején nem hall semmit, szerinte is krupp lehetett. Végszükség esetére felírta nekünk a Rectodelt kúpot.

3 megjegyzés:

  1. Óh, jaj, ez a mi keresztünk is. Furcsa, ahogy nálatok kezdődött, itt aztán tényleg minden előjel nélkül szokott éjfél után egyszer csak ugatósan köhögni. Láz utána még nem volt, csak orrfolyás, és egyebek - de az már a kezelhető része, és tudjuk, hogy elindult a gyógyulás irányában. Mi mindenhova a kúppal utazunk, kivéve egyetlen alkalmat, amikor anyuéknál ügyeletet kellett hívni, és rögtön mentő jött...
    Remélem, nem lesz több ilyenben részetek...

    VálaszTörlés
  2. Állítólag kinőhető a krupp..

    VálaszTörlés
  3. Igen, kinőhető. Azt írják, hogy 10-12 éves korra, de pl. Ákosnak összesen egyszer volt kb. 3 évesen rohama, utána soha többet.

    VálaszTörlés