Összes oldalmegjelenítés

2014. június 29., vasárnap

Csősztorony

Gyakran megyünk el a kőbányai Csősztorony mellett.
Vannak épületek, amik mellett elhaladunk, de érdekel, hogy mi lehet benne, ezért kértem Zolit, hogy szánjon ránk egy szabad délutánt és vigyen minket el a Csősztorony bisztróba.
Jelenleg étteremként, bisztróként üzemel.(A pincértől megtudtuk, hogy második nyaruk ebben a felállásban)
A csősztornyot anno azért építették, hogy a szőlőtolvajokat(borlopókat) figyelni tudják.
Kb. 900 hektár szőlőt műveltek Kőbányán az 1800-as évek végén, finom volt a bor, lopták sűrűn, ezért épült a csősztorony. Maga az épület nekem valamiért templomra hasonlít.
A toronyba fel lehet menni, gyönyörű kilátás nyílik a környező kerületekre. Először én mentem Kendussal, de teljesen nem értünk fel, mert rosszul lettem az apró kacskaringós lépcsőktől.
Kellemes hely, könnyen megközelíthető, kedves a pincér és isteni finom halételeik vannak!
Hekket ettünk közösen Vinivel, állítom jobb,mint Velencén(nekem eddig a Nádas étteremben evett volt a legfinomabb)vagy a Balaton partján.
A hekket a pincér ajánlotta: nem sül annyira össze,mint a fogas. Szálkamentes(a gerincéről simán le lehet húzni a fehér husit)és imádjuk.
Hekkhez házi szörpöt ittunk, ami valóban házi volt, nem csak a neve volt az!Különleges boraik mellett, széles a kávékínálatuk is. Tiszta, szép rendezett a kerthelyiség.
Bátran ajánlom a helyet másoknak is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése