2012. szeptember 29., szombat

Hármashatárhegy

Annyi érdekes hely van a fővárosban és környékén, ahová szeretnék eljutni, ilyen az Árpád kilátó( régi kolleganőm, Szily Nóra mesélte egyszer, hogy milyen szép onnan a kilátás) is.
Ezekhez a kirándulásokhoz Csibó abszolút partner(ha még étterem is van a közelben, akkor pláne). Ősszel és tavasszal megyünk a legtöbbet, nyáron általában építkezünk:) télen meg inkább színház, múzeum , kiállítás, koncert, stb, zárt helyre megyünk. Ősszel (is)annyira szép a természet, falevelek, gesztenyék, jó levegő.

Kendus ma délután 3 órát aludt, ezért viszonylag későn indultunk el. Kiírtam az útvonalat a netről(egy anyuka blogger írta, hogy kismotorral, futó biciklivel simán bevehető a kilátó), ezért bátorkodtam mocit is vinni.(kár volt)
 Csibó induláskor mondta, hogy tudja merre kell menni,  vitatkoztam vele, végül ő győzött( ő volt a sofőr)és jól eltévedtünk. (nekem  és a GPS-nek volt igazam)Még kedvesen megjegyezte, hogy örüljünk az "autós kirándulásnak", olyan szép házak vannak erre...........hahaha
Miután megtaláltuk a kiindulópontot: Fenyőgyönygye étterem ismét összevitáztunk, hogy a hegyre balról vagy jobbról menjünk fel. Mondatm, hogy menjünk balról ,győztem és jól eltévedtünk:)neki volt igaza. Volt egy kisebb turistacsoport, mondták, hogy a kilátó 15 perc gyalog kb. de gyerekkel lehet, hogy 30 perc. Mentünk 1 órát, elkezdett sötétedni és visszafordultunk. A kék jelzés alapján haladtunk.
 Egy nordic wolkingos mondta, hogy az Árpád kilátó a hegy másik felén van, mi a Hármashatárhegyen vagyunk.:) Ilyen a formánk. Visszaflé haladva egy 3 fős család is a kilátót kereste(na de ők a Hármashatárhegyit), monduk, hogy mi oda nem jutottunk el, de jó felé haladnak, sötétedik mi hazamegyünk. Ők megkeresik a kilátót, ha már eljöttek. Elég vakmerőek!

Kendus kitartóan gyalogolt hegynek fel, a terep kavicsos volt, nem tudott motorozni, gesztenyéket szedett és faágakat. Rengeteg mókust látunk. Az egyik leejtett egy makkot pont Csibó fejére.:)
Vacsoráztunk a Fenyőgyöngye étteremben, amiről eltérő véleméyneket lehet olvasni. Ár-érték arányban ötös!Bababarát, gyors kiszolgálás, finom kaja, olcsó!
A pincér elmondta, hogy merre kellett volna elindulnunk(persze mi is rájöttünk), megdicsérte csemeténket, hogy korához képest mennyit gyalogolt! Kendebende szeret és szívesen gyalogol!Akár hegynek fel is. A Hármashatárhegy tetejéről ugranak az ejtőernyősök(Fejős Éva: Eper reggelire című könyvében az egyik főhős mindig innen ugrik), télen síelni, szánkózni is lehet.
Biztos vagyok benne, hogy majd visszamegyünk!Kendus fürdés után 5 perc alatt elaludt!