Összes oldalmegjelenítés

2012. március 14., szerda

Burgonyás kenyér

Olvastam egy jó házi kenyér receptet, nem a kenyérsütő gépben kell elkészíteni, hanem a sütőben. Sok időt elvesz(főleg a kelesztés), de sokkal finomabb, mint a kenyérsütős , saját kézzel dagasztott, kelesztett. Íze egyáltalán nem hasonlít a boltira.
Annyi szemetet megeszünk(igaz a mondás:az vagy,amit megeszel), Zoli pulykapárizsit vett a múlt héten 1 kg 360 forintért!!!Mondtam, hogy én abból nem kérek, mert csak nyesedék és hulladék van benne. A csomagolásán nagy betűvel az áll, hogy pulykapárizsi, az összetevőknél már marhapárizsi és adalékok, állományjavítók. A párizsit eleve nem szeretem, de amit hazahozott még a kutyának se adnám, az állagáról és a színéről nem írok.(undorító volt). Nem is értem, hogy tudta megvenni............aztán védekezésül azt mondta, hogy én mindig akciósat veszek és spóroljunk. Na de ne így!
Zoli sokszor mondja, hogy az apukájának 8 testvére volt és a nagymama egyszerre 4 kenyeret sütött a családnak, nagy meló!
A burgonyás kenyér receptje a NL Konyhából való. Mindenkinek bejött, már elkészült egy újabb kenyér.
Hozzávalók: 20 dkg hámozott krumpli, 3 dkg vaj, 3 dkg friss élesztő, 40 dkg fehér liszt(Aldis a kedvencem), 1 teáskanál só, víz

A krumplit kockázzuk, megfőzzük, a főzővízet nem szabad kiönteni. A krumplit a vajjal együtt simára pépesítjük. A főzővízből,amikor már langyos kiveszünk 1,2 dl és ebben krémesre keverjük az élesztőt. Hozzáadjuk a krumplihoz, majd a sót és a lisztet is.
 Összegyúrjuk, legalább 10 percig dagasztjuk, majd fóliával letakarva 2-3 óráig kelesztjük.
 Ezután ismét átgyúrjuk, cipór formálunk belőle, sütőpapírral bélelt lemezre tesszük. Éles késsel vágjuk be a tészta tetejét, szórjuk meg enyhén liszttel, majd ismét 1 órán keresztül kelesztjük.
Sütés előtt hideg vízzel spricceljük meg, 250 fokon 30-35 percig sütjük.


1 megjegyzés:

  1. De jó, ezt én is néztem az újságban, így legalább tudom, hogy érdemes kipróbálni:) Puszi Nektek!

    VálaszTörlés