Összes oldalmegjelenítés

2016. augusztus 25., csütörtök

Tapasztalat, közvéleménykutatás

Ha van valakinek, a következő kérdéseimmel kapcsolatban tapasztalata, véleménye és nem rejti véka alá, akkor kérem ossza meg velem:)

1. Nem beszélő gyermek(a mi esetünkben megkésett beszédfejlődésű)idegennyelvi környezetben. Hátráltatja vagy elősegíti a beszéd beindulását(függetlenül attól, hogy ez magyarul vagy idegennyelven indul be)?

2. Testvérek egy ovis csoportban(persze tudom, hogy ez nagyon egyéni, függ a gyerekek habitusától, egymással való kapcsolatuktól)minden véleményre, tapasztalatra kíváncsi vagyok, minden érdekel:)

Nem, nem költözünk. Kendus angol csoportba jár, ide vinnénk Vincét is.


2 megjegyzés:

  1. Az első pontban kompetens vagyok azt hiszem :), mert nálunk mint már írtam neked többször Máté volt az, aki alig beszélt 3 évesen. Bár szerintem itt sem mindegy, hogy mennyire beszél: keveset vagy egyáltalán nem. Nálunk a kevés szókincsét drasztikusan meglökte, beindult minden az ovitól, folyamatosan kezdett beszélni, szóval sikertörténet volt, szerintem nálatok is ez lesz.
    De ha Vini alig mond valamit, akkor lehet, hogy az angolos csoport nem az igazi neki és ez már összefügg a tesós dologgal is. Ebben saját tapasztalatom nincs, csak amit láttam, ugyanis azok a barátaink, akikről sokat írtam, a gyerekek egy csoportba jártak oviba velünk és egy kicsit alkalmam volt belelátni a dologba. Ami náluk ugyan működött, de amikor Gergő, a nagyobbik 1 közös év után suliba ment, Beni sokkal önálóbb lett, de ez lehet, hogy az életkorból is adódott, nem tudom...
    Nálatok is ez lesz, hogy Kendus suliba megy jövőre, lehet, hogy a kettőt figyelembe véve, én elgondolkoznék egy másik csoporton, de persze nem tudom milyen az az óvó néni, aki most ott van, mert, ha ő nagyon jó és kedves és főleg bejön Vincinek, akkor megint más a helyzet :). Na, lehet, hogy sokat nem segítettem ezzel :) ...

    VálaszTörlés
  2. Köszi Vivi, hogy leírtad a tapasztalatodat!

    VálaszTörlés