Összes oldalmegjelenítés

2016. július 29., péntek

Zoli nosztalgiázott

Zoli kitalálta, hogy menjünk le sétálni a csepeli Duna partra. 6 éves volt, amikor oda költöztek, rengeteg sztorija van, ami Csepelhez kötődik. Nem véletlenül a Hollandi út(talán egyetlen, ezt nem tudom)cukrászdája előtt parkolt le. Mesélte, hogy a rendszerváltás előtt nyáron kígyózott a sor a cuki előtt, nagyon menőnek számított az ottani fagyi is.
Sütit kértünk, friss volt, de az íze nekem nem jött be. A fiúk repetaként fagyit is ettek, karamell ízűt, de valamiért nem nyerte el a tetszésüket. Bepróbálkoztam egy tejes kávéval, na az valami borzasztó volt: rengeteg tejszínhabot nyomott a tetejére a hölgy és hideg volt(utálom a tejszínhabot, nem kérdezett, amikor észrevettem, már késő volt).Az egésznek olyan retró hangulata van. Az én kedvenc tortáim közül egy sem volt(barackos-köleses, pándi meggy, mákos guba)
Lementünk a partra, Zoli visszament az időben és csak mondta és mondta(töviről-hegyire ismerem a sztorikat már), imádom, amikor mesél. Gyerekkorában a nyarakat a csepeli strandon és a Duna parton töltötte.
Elfelejtettem száraz kenyeret berakni a táskámba, a gyerekek lecövekelnek egy résznél és etetik a kacsákat és a hattyúkat
. Egy kedves néni nagy szatyor száraz zsömlét, kiflit adott nekik. Rengeteg hattyú van!
Nem is gondoltam, az erzsébeti résznél ritkán látni hattyút.Valamiért a másik oldalt jobban kedvelik. Futókkal, bicósokkal találkoztunk és tini kajakosokkal-ők edzettek. Itt van Kolonics György emlékére épített stég is.
 Kende egy darabon futott a sportolók után. Jól bírja a futást, sokat és sokáig, kitartóan tud futni.
Végig új padok vannak kitéve, tiszta a sétány és jó volt nézni a vizet(engem a víz bambulás is feltölt), egészen addig, amíg Vinci nem kezdett el hisztizni. Kende kitalálta, hogy fussanak versenyt, de Vinit nem engedte előre.
A sétány tele van vadszilvafával, érik az édes csemege, pár marokkal szedett Zoli, a játszótérig kitartott. Csak "kalózhajós"játszótérnek emlegetik a kb. 1,5 hónapja nyitott igényes Duna parti játszóteret.
Nagy bánatunkra zárva volt, kiírták, hogy karbantartás miatt bizonytalan ideig szünetel...a biztonsági őrön kívül mást nem látunk bent. Az őr kedvesen mondta, hogy mielőtt célba vesszük a játszóteret a Csepel infón tájékozódjunk. Így jártunk.


4 megjegyzés:

  1. Hát nem hiszem el, hogy így kerülgetjük egymást :)! Ott szoktunk sétálgatni mi is sokszor :), és tényleg rengeteg hattyú van télen-nyáron, Toma imádja etetni őket, sokszor kijönnek a partra is. Sajnálom, hogy nem tudtatok játszóterezni, nyitás óta már másodszor zárt be a játszó, általában mindig egy nagyobb eső után van gond állítólag a lerakott fűvel... Most hamar kinyitott, ezek szerint pont beleestetek a rossz napokba, remélem azért jöttök még :) !

    VálaszTörlés
  2. Benne vagyok, hogy akár megbeszélt helyen/időben, hozzunk össze egy talit!Mit szólsz hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülnék neki :), már én is gondoltam rá! A következő hetek viszont elég sűrűnek tűnnek, de mindenképpen egyeztessünk, jó :)? Megírom a számomat, mert én látom az email címedet és hívhatnánk is egymást :) . Puszi Nektek addig is :)!

      Törlés
  3. Rendben Vivi, írj, hívjuk egymást!

    VálaszTörlés