2016. július 4., hétfő

Sukorói Arborétum-és Szabadidőpark

Velencei-hegység déli hegyén a Mészeg-hegyen van a Sukorói Arborétum, a fővárostól 50km-re.
Akár félnapos aktív időtöltésnek is tökéletes kirándulóhely. A magasabb részekről csodálatos a kilátás a tóra, vannak tűzrakó helyek, bográcsozni, sütögetni is lehet.
A fiúk jól bírják a túrázást, nem jelent gondot, ha folyamatosan gyalogolni kell vagy a kisebb szintkülönbség. A túra elején magukhoz vesznek nagyobb botokat és arra támaszkodva sétálnak, ha elfáradnak(régimódi nordic wolking:)
A főúthoz közel- a Doni emlékkápolna mellett- hagytuk az autót-ott ettünk, sajnos nincs kihelyezett kuka, sok az eldobott szemét-biciklisekkel találkoztunk, túrázókkal nem. Lehet a nagy meleg elriasztotta a természetjárókat. A területen van erdei iskola, erdei tornapálya, tanösvény, kalandjátszótér, kicsik játszótere, tó, tájmúzeum, kilátó.
A pénztárnál a kedves hölgy térképpel és tájékoztató lappal engedett el minket(szerintem eltévedni nem lehet)
Mi először a kilátóhoz mentünk fel, a Velencei tó panorámájában gyönyörködtünk, onnan a játszóterekhez. A kalandjátszótér eszközei 120kg-ig bírják a strapát, a csúszkahintát többször kipróbáltuk mi felnőttek is:)
Olyan 'erődítményszerű' toronyba lehet felmászni,
mozgó farönkökön, onnan csúszni is lehet, de kötélpályán lemászni is.
Az kicsik játszótere Kendusnak is ugyanolyan örömöt nyújtott, mint Vininek, főleg persze a hintázás.
A többi játékot is kipróbáltuk, minden fából készült.
Tiszta az arborétum, wc-k felújítottak, szappan, papír volt. A területen több helyen kihelyezett kuka, aminek a zsákját cserélték. A nagy szaladgálásban, hőségben gyorsan elfogyott a vízünk, de több helyen ivókút van!Szerintem a gyerekek most ittak életükben először a markukból:)
Különleges fákat láttunk, érik a szilva,
szedtek tobozt,
figyeltek szarvasbogarat, madárcsicsergésben kirándultunk egész nap!

1. De jó kis hely ez, és közel is van, jó ötletet adtál :) !!! A Velencei tavat és környékét ritkán látogatjuk, sajnos...

2. Érdemes elmenni,nagyokat lehet sétálni!

3. Még én is elkezdtem vágyódni ide! :-) Egyébként a mi gyerekeink egy idő után "elfáradnak", nem lételemük a hosszas gyaloglás, bezzeg ha egész nap rohangálnának egy játékparkban például, semmit nem vennénk rajtuk észre!