Összes oldalmegjelenítés

2016. július 27., szerda

BULI

Az a szokás nálunk, hogy a szülinaposnak ünnepi reggeli jár.
Ez általában könnyű desszert szokott lenni. Előző este elkészítem a nasit, reggel csak díszíteni kell. Van egy szuper autós sütőformánk, abban képzeltem el a csokis, piskótához hasonlító édességet. Előmelegítettem a sütőt, Kende kiabál a szobájából, hogy "mi ez a tűz szag???"-odanéztem a sütőre és ömlött belőle a füst. Hogy nekem ez miért nem tűnt fel???Nagyon megriadtam, gyorsan kikapcsoltam, forró volt a sütő kapcsolója és alaposan kiszellőztettem.(Ez volt csütörtök este, kedden látta szerelő, 8 éves Bosch  alapgép, mindennap használatban van, a szerelő végül nem talált semmi komolyat....talán valami ráégett a fűtőszálra...)
Maradt az gofri. Emeletes gofri, nutellával töltve, cukormázzal a tetején. Annyira édes lett, hogy a fiúk sem bírták megenni az egészet. Jó kis cukorbomba. Az ének végén azért potyogtak a könnyeim, Apja nem egy elérzékenyülős típus, de ő is a szemét törölgette. A mi kisfiúnk 3 éves lett!

Vinci már egy ideje(1 éve) a szülinapi tortáját és a buliját várta.Annyira izgatott volt, hogy semmit nem aludt, ha mellette feküdtem, akkor becsukta a szemét, de ha kijöttem mágnesként jött utánam. Én pedig készülni szerettem volna, mellette nem könnyű.Itt volt Roni, aki dekorált helyettem, elment a piacra grillkolbászért, virsliért, becsomagolta az ajándékokat. Kendus kérdezte, hogy ő mit adjon az öcsének. Mondtam, hogy valami apróságot keressen a kincsek között, végül Igaz Dóra: Katonadolog c. könyvét adta ő át.
Bográcsban főtt a babgulyás(előző este kifejtettem a babot). Nem mondtak esőt, mégis 14 körül nálunk leszakadt az ég, úgy esett, mintha dézsából öntötték volna. A bográcsot behoztuk, szerencsére minden megfőtt, megpuhult benne, mégsem lett valamiért az igazi. Mindig finomra sikerül a gulyáslevesem, most, hogy vendégeket vártunk, ízetlen lett, olyan semmilyen.

15.30-re vártuk a vendégeket, addigra hét ágra sütött a nap. A leves nem sikerült, de a virslik, kolbászok,(a grillel Zoli szenvedett, nehezen gyulladt be) gyümölcssali megmentett:)
Vinci izgatottan várta a tortáját. Öt vendégünk késett(sokat és nem szóltak, hogy bocsi ne várjatok, 16.30-kor hívtam őket, hogy mi a helyzet...ők akkor indultak)A hűtőben nem volt helyem, a tortát bevittük a hálószobába és a klíma elé tettük-félő volt, hogy megolvad a kánikulában.
17 körül körbeültük az asztalt és a várva várt tortát Zoli felszeletelte.
Vincinek énekeltünk, beraktuk Halász Judit Szülinapos zenéjét, de ordítva tiltakozott ellene(pedig előző nap még semmi baja nem volt vele, gondolom az álmosság jött rajta ki)

A jó időnek köszönhetően
a gyerekek vízibombáztak,
trambulinoztak,
kihasználták az udvar adta lehetőséget, nyári születésű gyerekeknek ebből a szempontból könnyebb partyt csinálni. Szuper ajándékokat kapott!

2 megjegyzés:

  1. Boldog születésnapot! :) Nagyon szuper partyt rendeztetek! Hogy bírta a torta a klímát? :D

    VálaszTörlés
  2. Köszi!Kánikula volt, a hűtő tele és a vendégeink sokat késtek, a torta klímázása jó ötlet volt!

    VálaszTörlés