2013. május 14., kedd

Szilvásváradon nyaraltunk

Szilvásváradon még gimis osztálykiránduláson voltam és nagyon szép emlékeket őrzök a helyről és a kirándulásról is. A hely továbbra is gyönyörű, de a helyiek....
Vinci születése előtt ez volt a nyaralásunk, már csak 1 napos kirándulások férnek bele (a családi kasszába és az energiámba is)
Fátyol vízesés
Természetesen egy kuponos oldalon jutányos áron vásároltam 3 napot a Bükk Panzióba. A 3 napot aktív pihenéssel töltöttük el.

Ami új volt nekem(és talán Zolinak is), az a szilvásváradi emberek "vendégszeretete", hozzáállása a dolgokhoz.
Érkezésünkkor közölték, hogy reggelizni 8-tól lehet. Hát, akinek gyereke van, az tudja, hogy a gyerekek nagy többsége reggel 8-kor már sok mindenen túl van, a reggelin is. Ezen nem is bosszankodtunk, mielőtt indultunk bevásároltunk, vittünk magunkkal 3 napra elegendő élelmet, de a kupon tartalmazta a reggeli árát is.
Mi olyan 7.45 körül hátizsákkal felszerelkezve nyakunkba vettük Szilvásváradot(elsősorban a Szalajka ligetet és vonatozni indultunk), miután meglátott az egyik alkalmazott, hogy lelépünk, megkérdezte, hogy miért nem reggeliztünk. Kérlelt, hogy menjünk és együnk. Visszamentünk és mondtam, ha lehet, akkor én egy tejes kávét kérnék. Erre ő: ÁÁÁÁÁ, azt nem lehet, nekünk olyan nincs. Ja mondom, semmi probléma. Erre délután valamit melegítek Kendusnak a mikróba és ott figyel benne két kávé. Mondom a nőnek, hogy kivehetem-e a kávékat a mikróból.(A vendégeknek melegítettem, de nem itták meg....no comment)

Zoli valamit megakart nézni a neten, a nő megkérdezte, hogy hol van a gépünk(nem hoztuk), mellette 2 volt az irodában(nem használta), de mondta, ha nincs gépünk, akkor nem tudunk netezni.(sajnálja, mondja ő)mi is.
A 3 nap alatt több ilyen szituációba futottunk bele:(
Volt étterem, ahol életem legpocsékabb kávéját kaptam, amire csupán 35 percet kellett várni(rajtunk kívül nem volt senki)

Összesarazta magát, ezért kapta meg a felsőrészem
Az erdőben ötletes játékok vannak. A fiúk kedvükre kalapálhattak
Vonatoztunk, amit Kendus (is)nagyon élvezett. Javasolták, hogy a visszautat gyalog tegyük meg, de nem bírok már 2-3 órát gyalogolni. A forrás és környéke csodálatos!Tisztaság mindenhol, részletes és érdekes leírás a fákról,a fafeldolgozásról,  az erdőről. Kendus napirendjét figyelembe véve, sajnos az ősember barlanghoz már nem jutottunk el. A Gloriette tisztáson futottunk, a győztes mondanom sem kell, hogy ki volt:) Azóta a szobában is futni kell: Elkészülni, vigyázz, kész, tűz, rajt!

Ellátogattunk a magánkézben lévő kastélyszállóba is.
Itt hihetetlenül kedvesek, aranyosak voltak a pincérek, pedig csak sétálni mentünk a parkba(ahol a kisemberem meglocsolta a növényzetet) és egyszer ott ebédeltünk.(isteni finomat), Kendus annyira elvarázsolta az egyik pincérlányt, hogy ajándékokkal jöttünk haza(pl: szívószál, különleges koktél keverő)
A helyet bárkinek szívből ajánlom(kuponos oldalakon lehet rá üdülést venni:)
A kastély mellett van egy kerektemplom. Egy bácsi (akit au utcán leszólítottunk, hogy mit érdemes megnézni a környéken, két lábon járó történelemkönyv volt) mesélte, hogy a gróf felesége félrelépett, az egri püspök nem választotta szét őket, ezért a gróf áttért a református vallásra és épített magának egy templomot. A templomba csak vasárnap délelőtt lehet bemenni.
Kerektemplom

Lovaskocsikázni is szerettünk volna. Akinek megkaptuk az elérhetőségét, aznap már nem dolgozott(5 óra után és közölte, hogy másnap is csak 9 után hívjam), 1 óra utazásért 6000ft kért. Mondtam neki, hogy nekünk elég a 30 perc is(annyiért ő nem dolgozik.....), így inkább nem mentünk vele. Helyette elmentünk a lovardába(mint megtudtuk több spanyol ló is ott van)Júniusban tartanak lovasbemutatót, versenyt is.
és a kocsimúzeumba.
A lovardából elsőre kizavartak, mert rossz helyen parkoltunk.....óriási parkoló, rajtunk kivül senki, igaz, volt egy tábla, hogy behajtani tilos. A kocsimúzeumot is bátran ajánlom, érdekes dolgokat tudtunk meg a kocsikról és csak fél szemmel figyelt a jegyszedő néni, hogy Kendus melyik kocsit rongálja meg.....

1. Jó kis nyaralásotok volt!:-)
    Én utobbi időkben nem szeretek Szilvásváradra menni. Lassan jön az osztálykirándulások ideje, és egymás sarkában mennek a Szalajka völgyben.Pedig olyan szép, a tónál voltatok? Az olyan mint a tenger, olyan színe van, gyönyörű!
    Mikor megy Kendus oviba?
    Szép a pocid!:-)

2. Amikor ott jártunk, akkor is sok diák kirándult, de engem ez nem zavart, inkább a helyiek hozzáállása.
    Kendus decemberben tölti a hármat,ami egyébként is egy rövid hónap. Ha felveszik,akkor 2014 januárjában megy.
    Az esélye, annak, hogy felvegyék(nem körzetes oviba jelentkeztünk)nagyon kevés. Szerintem 4 évesen megy oviba.