Összes oldalmegjelenítés

2013. április 27., szombat

Ovilátogatáson

Május első hetében van az óvodai jelentkezés (nálunk).

A körzetes óvoda több szempontból nem teszik,ezt most nem részletezem, helyette kinéztem kettő másikat.
Az egyik 2 saroknyira van tőlünk, de közigazgatásilag már Soroksárhoz tartozik,  a vezető óvónő nem árult zsákbamacskát, mondta, hogy csöppnyi(semmi) esélyünk arra, hogy felvegyék, mert sok a gyerek. A környékünkön ezt tapasztalom, hogy erre nem fogy, hanem nő a népesség.Kihalni nem fogunk. Nem adom fel, a remény hal meg utoljára én azért bepróbálkozom.

A másik favorit a kerületben van, közel hozzánk,(két gyerekkel is egy 20 perc séta alatt ott lennék) kertvárosi övezet, jó levegő, alig van arra autóközlekedés, falusi idill érezhető.
Nincs nyílt napjuk, telefonos egyeztetés után egy kedves barátunkkal(lánya októberi, Kendus decemberi)ellátogatunk az oviba.
Kedvesen fogadtak, az óvónéni végigvezetett a szobákon(akivel találkoztunk, beszéltünk mind kedvesen viszonyultak hozzánk) Rend és tisztaság mindenhol, a legtöbb csoportban Anyák napjára készültek , egy csoport tízóraizott, egy pedig lent volt az udvaron, ami tágas és sok játék volt. A csoportok átlagosan 22-27 fősek, kérdeztem az integrációról, egy hallássérült kislány van. Nincs saját konyhájuk, rendelik az ételt(Pensio közétkeztetés), megoldható, hogy Kendus laktózmentes ételt egyen, nem jelent problémát.
A szobák galériásak. A csoportok vegyesek, ennek az előnyére még nem jöttem rá(az iskolában sem egyszerre tanulnak a 8 és 12 évesek matematikát), de a legtöbb oviban ezt preferálják.

Kendus az első percben feltalálta magát, illemtudóan levette a cipőjét és ment játszani és a játékokat(rögtön megtalálta a babkocsit és a takarító szettet), amikor átmentünk egy másik szobába elpakolt maga után.. Az óvónéni kezét megfogta, szót fogadott neki. (mondták is, hogy önálló, nem lesz gond a beszoktatással). A gyerekekhez leült az asztalhoz. Mindenkivel kommunikatív, barátságos volt. Bemutatkozott, amikor kérdezték, akkor elmondta még azt is, hogy fogják hívni a testvérét.

Sajnos elszomorítottak. Kendus december 5-én tölti a harmadik életévét, ez azt jelenti, hogy szeptembertől veszik be az oviba:( ha esetleg üresedés lenne, pl: valaki elköltözik, akkor szólnak. Jelentkezni mindenféleképpen fogunk.

Ha már ott voltunk, akkor megnéztük a bölcsit is(év bölcsije lett a kerületben)érdeklődtem a vezetőnél, hátha bölcsibe beveszik szeptembertől. Közlékeny, kedves volt, DE! amikor meglátta a pocakom, közölte: Ja, Anyuka babát vár?!Akkor nem vesszük be a gyereket. Azt kell bevenni, akinek az anyukája megy dolgozni.
Ami érthető, de úgy éreztem, hogy megbélyegzett, azt hiszem ezt hívják negatív diszkriminációnak.
Kendus a beszélgetés alatt a kapott építőkockából várat épített. Itt is elmondták, hogy ügyesen játszik, hamar(rögtön) feltalálja magát.
Mindig büszke vagyok rá(mert az én fiam a legokosabb, legügyesebb a világon), de aznap délelőtt még büszkébb voltam rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése