2013. április 17., szerda

Balatonkenesén nyaraltunk II. rész

Kendus napjában többször mondja, hogy menjünk Balatonkenesére az uszodába és a játszóházba, ahol a pötyivel és a piros motorral játszottunk. A Balatonkenese szót olyan sajátosan ejti ki, hogy csak mi a szülei értjük meg:)

Közelben van Veszprém, az egyik délután elmentünk a várba és a környékére kirándulni. Eddig Veszprémben én csak egyszer jártam, Zoli is csak célirányosan autóért ment oda. Kb. 1,5 éve voltunk ott az állatkertben, kalandosan jutottunk el anno Veszprémig(kb. 3 óráig mentünk, "fedezzük fel országunkat" jeligével), már akkor mély benyomást tett ránk a város. Az állatkert is csodaszép, az állatokat nagyobb területen tartják, mint a fővárosban(legalábbis ránézésre úgy tűnt), a vár és környékéről gyönyörű a kilátás és a régi épületek előtt is szájtátva álltunk.
Hétköznap délután rajtunk kívül két szerelmespár volt csak a várban, turista nem.
Kendus séta közben szólt, hogy kakilnia kell. A nyilvános wc persze zárva, étterem nem volt, egy cukrászdát találtunk, ahová bekérezkedtünk (pelenkázórészt 5 után bezárják és nem nyitják ki, nem tudom milyen elgondolás alapján), mire wc-re jutottunk, Kendus már bekakilt, de ügyesen szólt, hogy KELL neki.
Veszprémben is, mint a környéken több helyen is tapasztaltuk, felújítások vannak/voltak.
A sétát a kiskrapek mindig jól bírta, este vacsi után, általában már 8-kor aludt. Volt, hogy vittük a futóbicót is magunkkal, de volt, hogy a saját lábán jött.
A negyedik napon ismét előkerült a térkép és kinéztük, hogy merre tovább. Fülére mentünk.
Ezen a kis településen is egy XIII. századi templom van, amit csak előzetes bejelentkezés után nyitnak ki. Kívülről megnéztük és a falu friss, tiszta levegőjén sétáltunk.
Anya karkötője nélkül egy lépést sem tesz:)
Megkérdeztünk egy helyi földművest, hogy van -e valami látványosság a faluban vagy a környékén. Erre ő viccesen megjegyezte, hogy a kocsma, a templom és a kisbolt:) Ja mi kiegészítettük azzal, hogy a gólya is, ami a fészkében kelepelt.
A fent említett földművesnek két traktorja volt, mindkettőt közelről megcsodálta Kendus.

Olyan jól éreztük magunkat, kipihenve jöttünk haza. Utána három napig tele voltunk energiával.
Mi mindig hagyunk nyomot magunk után. Balatonkenesén maradt KEndus focista köntöse. Még aznap este, amikor hazajöttünk észrevettem, telefonáltam a szállodába és mondták, hogy postázzák. Még nem érkezett meg, de várom, mert szeretjük.

1. De jó lehetett nektek! Aranyos Kendus nagyon, és mennyi élménye van már..és még mennyi lesz!!!!
    A pocakos fotó is nagyon tetszik!