Összes oldalmegjelenítés

2017. szeptember 3., vasárnap

Első nap az iskolában

Rosszul kezdődött a nap: fogócskáztak itthon, Vince szellemnek beöltözve(törölköző a fején, szinte alig lát ki)és nekirohant a boltív sarkának(ami kőből van). Sírdogált kicsit, nem tűnt úgy, hogy nagy a baj. Aztán közelebbről megnézve láttam, hogy óriási lila pulki van a homlokán, középen behorpadva.
Homlokán ez a harmadik nagyobb sérülés. Remélem, hogy nem marad meg a nyoma. Mellette a bárányhimlő, aminek látszik a helye, aztán a barlangászásnál szerzett örök emléket.
Gyorsan rátettük a jégakkut és indulásig fektettük. Zoli vitte oviba(nem mondta az óvónőnek, hogy mi történt reggel, szerinte csak megőrzés történik...)én mentem Kendével a suliba.
Még ki kell tapasztalni, hol jó parkolni, mert a suli melletti utcákat nagyon szűkre tervezték. Az iskola kicsi, viszonylag kevés gyerekkel, sokan besétálnak, sokan autóval jönnek ugyanabban az idősávban.
Először ácsorogtunk az udvaron, többször tiltakozott az ünneplő ruha ellen, hiába mondtam, hogy még a nagy nyolcadikosok is fehér ing+fekete nadrágban feszítenek, az ünnepség után átöltözött laza pólóba és a kockás nadrágjába.
Damiék később érkeztek, rajtuk kívül egy ismerős van, őket sem láttuk és felmentünk az osztályterembe, ami zárva volt. A termük mellett feldíszítve a fali újság, Kendének felolvastam Szent-Györgyi Albert szavait a tanulásról. Ismét lementünk az udvarra-belső udvar, itt van a gyerekátvétel-akkor már többen jöttek és észrevettük a tanító néniket is.
Kende és Dami az első sorba ültek le.
Nagyon jó hangulatú volt az évnyitó, ilyenen még nem voltam, pedig néhányon már részt vettem:)A hivatalos maszlagtól mentes. Egyik kislány osztálytársa sírdogált, őt leült a tanító néni mellé. Meghatódtam én is, ez rányomta a bélyegét az egész napomra.
Himnusz után énekek, versek következtek. Énekelt az iskola kórusa és a tanárok is, ezek mind nagyon tetszettek,pl, hangosan tapsolva énekelték az "Újra itt van a nagy csapat, csapjad össze, csapjad össze a mancsodat"c számot. Az egyik férfi tanár énekelt, sípolt, gitározott, a másik zongorázott. Az egyik diáknak még a bokáján is csörgő volt, univerzális. Az egyik férfi tanár teljesen úgy nézett ki, mint Cseh Tamás.
Az igazgatónő beszélt a változásokról és név szerint üdvözölte az elsősöket. Minden elsős kapott ajándékot egy nyolcadikostól. Az 'A' osztályban sok Varga van, de a 'Bében'sem Kendus az egyetlen. Amikor az ajándékozáshoz hívták őket, akkor egyszerre állt fel két Varga, az egyik a fiam volt. Teljesen kétségbeesett, hogy most mi lesz, láttam rajta, hogy mennyire izgul(tördelte az ujjait).
Három osztálytársa szavalt. Műsor végén megkérdezte Kendus, hogy mikor indulunk haza. :)
Felmentünk a terembe, ott még néhány infót elmondott az osztályfőnök , majd eljöttem. Kende megette a becsomagolt tízórait és a müzlit, nagyon megéhezett. Az ebéd elmondása alapján sok és finom volt(maradjon is így)Rajzoltak(családot), megismerték az épületet, beszélgettek.
Elültették Damit mellőle, Kendus a második legmagasabb az osztályban.
12.30-ra ment érte Zoli. Azt mesélte, hogy nem volt szünet és csak ülni kellett, ő bámulta a falat.
Másnap azzal indította a napot, hogy ő nem megy iskolába(szerencse, hogy szombat volt)Azt hitte szegénykém, hogy egy délelőtt alatt megtanul írni-olvasni-számolni.
Holnap mindent be kell vinni a suliba és négyig marad Kendus.

2 megjegyzés:

  1. Szép osztálytermük van! :)

    Nálunk is érdekes szokott lenni az évnyitó (az évzáró már kevésbé, akkorra elfogy a türelem, hehe... :) :)

    Igazgatóbácsi mindig elmondja, kik az új tanárok, mit újítottak fel és ez mennyibe kerül és hogy az erdő idén is tiltott terület....ja nem, az a Harry Potterben van. :) Átadja ünnepélyesen az ingyenes tornazsákokat, a mindenkori másodikosok pedig szavalnak 2 megható verset arról, hogy vége a nyárnak és itt a suli. Főleg az elsősöknek szól.
    Popianyu

    VálaszTörlés
  2. Nekem is az tűnt fel elsőnek, hogy milyen kis szép osztályuk van :)! A leírtak alapján, szerintem jól fogja ott érezni magát Kendus :) ...

    VálaszTörlés