Összes oldalmegjelenítés

2015. október 3., szombat

Közlekedés Budapesten

A héten lemaradtunk egy(heti három alkalommal veszünk részt) korai fejlesztésről, ami logopédiával van megspékelve. Nevetségesen hangzik(de ott és akkor persze nem nevettem), de nem találtam parkolóhelyet az Intézet közelében. Mindig időben indulunk el itthonról, aztán mindig rohanunk, hogy pontosak legyünk(utálok késni)

VII. kerület, Damjanich utca a célpont. Városligetnél szoktam ingyen parkolni. Egy ideig araszolunk a dugóba(Hungária krt), kb. 1.10-1.20 perc tőlünk a menetidőm. Hazafele már gyorsabb, sokkal gyorsabb, kb. 30 perc. Eddig Vinci hazafelé mindig elaludt a kocsiba, a foglalkozás végén tízóraizott, ivott, megérkezés után áttettem a babakocsiba és aludt tovább kint a friss levegőn.
Városligeti fasornál, Dózsa György úton és a környékbeli utcákon is próbáltam parkolóhelyet keresni, sikertelenül. Felhívtam a kedves logopédust és őszintén elmeséltem, hogy sehol egy nyamvadt parkolóhelyet nem találtam, kb. 30 percet bolyongtam a környéken, szabad csak a rokkant hely volt.

Itthon gondolkoztam azon hogyan tovább. Legyen BKV?Legyen autó és BKV?(Pöttyös utcánál a lakótelepen mindig van szabad hely és ingyenes)onnan metró, aztán troli.
Kismama bérletet szerettem volna venni első körben, de az automatában ilyen opciót nem találtam(két helyen próbálkoztam, az egyiknél segítséget is kértem), de így sem jött össze. Élő emberes BKV bódé/trafik már alig van  a városban.
Felnőtt bérlet(vonaljegy) drága, az autó mellett szól, hogy Vinci hazafele alszik és az aluljáróhoz le/fel  kell cipelni a babakocsit a jó súlyú gyerekkel és a táskánkkal, ugyanez a trolinál is. Miért nincs lift mindenhol?!4-es metrót ezért is szerettem(legkulturáltabb metróvonal, szerintem)
Nemrég busszal vittem Kendust oviba, természetesen jött velünk Vini is, babakocsiban. Már a második busz is magas lépcsős volt(nem alacsony padlós)ami elment előttünk, a következő, amire végül felszálltunk az is magas lépcsős volt. Állok ott két gyerekkel, táskával a busz ajtajánál és felkiáltok:"Valaki segítene?!"-erre egy nő jön le hozzánk és fogja meg a babakocsi elejét és emeli meg. Ismerős volt, útközben mondta, hogy sérve van. Elvileg nem emelhetne.
Pénteken előbb indultunk, úgy számoltam, ha előbb indulunk(időt nyerünk), akkor ha távolabb(Bethesdánál)találok parkolóhelyet, akkor egy nyugis reggeli sétával is időbe beérünk a foglalkozásra. Így is lett.
Ki korán kel....

3 megjegyzés:

  1. Hááát, nem egyszerű a parkolás, én is újabban inkább tömegközlekedéssel megyek a városba, de nincs bérletem, így mire minden jegyet megveszek, anyagilag ugyanott vagyok, mintha parkoltam volna.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem jobban jársz ha lerakod az autót a Pöttyösnél, ott tényleg mindig biztosan van hely. Onnan már a metró+troli nem sok idő. Ráadásul azok a trolik alacsonyak (bár a 3-as metró sajna nem). Vagy esetleg meg lehetne nézni parkolás szempontjából az 56-osok terét vagy az Olof Palmét... Bár ez csak ötlet, én tömegközlekedek csak arrafelé.
    Ha jársz legközelebb Kökin, érdemes ott megvenni a kisgyermekes bérletet az üvegkalitkában élő embertől, szerintem úgy a legegyszerűbb, én sem vettem még automatàból.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a Kökis tippet, úgyis gyakran járunk arra. Kismama bérletet megéri megvenni, de vonaljeggyel utazni hetente háromszor baromi drága.
    56-osok tere állandóan tele van, de azon a környéken szoktam parkolóhelyre vadászni, ott még ingyenes.

    VálaszTörlés