Összes oldalmegjelenítés

2015. január 1., csütörtök

Szilveszter, Újév első napja

Szilveszter délelőttjén a Mezőgazdasági Múzeumba mentünk.
Több múzeum(ami nekünk számításba jöhet) honlapját megnéztem, szilveszterkor és újév első napján zárva tartanak. Megörültem, mikor láttam, hogy a Mezőgazdasági nyitva van, igaz a Varázserdő kiállításnak vége(kíváncsi lettem volna rá, de a kritikákat olvasva inkább iskolás korosztálynak javasolt), négyesben még nem voltunk itt.
Múzeumba járni jó dolog, annyi mindent tanul/lát az ember, szerintem ez is olyan,mint az olvasás, a gyerek látja, hogy a szülei(a mi esetünkben Anya)olvas, akkor ő is olvasni fog. Járunk múzeumba velük, remélem később önállóan is elmennek majd.
Amikor leparkoltunk észrevettünk egy Mazda sort, azt is megnéztük és a Trabant felvonulást is. A koripálya mellett eszünkbe jutott, hogy ezen a télen még nem voltunk korizni(Kende sem), ezt hamarosan bepótoljuk. Beszélgettünk azokról a szilveszterekről, amikor a fiúk még nem voltak, a legemlékezetesebb a 2006-os volt, Rómában töltöttük.
Amíg a múzeumig értünk szinte csonttá fagytunk, mínusz 6 fok volt. Felöltöztettem több rétegbe a fiúkat, csak magamról feledkeztem el:)
A múzeumban a "lovas"részt, a "nomádos" részt,
"állatos"részt néztük meg, ovis korosztálynak érdekes, könnyen befogadható, látványos. Kendus már kérdez: ez mi?miből készült?mit csináltak vele?
 Az emeletre nem cipeltük fel Vinit babakocsistul, délben már jelzett, hogy éhes!(Órát lehetne hozzá igazítani), bent 15-17 fok volt, nem fűtöttek(amit megértek, mert olyan magas az épület belmagassága, hogy nehéz lenne kifűteni és rajtunk kívül kb. 5 turista lézengett)
Napközben Vinci semmit nem aludt, 4 foga jön egyszerre, délután többször tettem kísérletet arra, hogy elaltassam, kudarcot vallottam(mint ahogy ma is)Nem alszik a kiságyban, életbe lép a B terv: jön a babakocsi, nem alszik babakocsiban, jön a C terv száműzve lesz az udvarra. A C tervet a hideg miatt nem vetettem be. Kendus aludt, egészen addig, amíg a tesója fel nem ébresztette.
Délután felbontottunk három új játékot( szülinapra annyi mindent kapott a nagyfiú), két verdás puzzlet és egy mozaik készítőt.
Vini a kialvatlansága ellenére pörgött ezerrel,
legújabb tudománya, hogy feláll a fürdőben a fellépőre és amit elér ledobja a földre(még nem tört össze semmit)
Ettünk lencsét(Kende rántott sajtot evett mellé, az Apja rákot, mi Vincivel virslit), nasinak lett sajtos tallér(nagyon finomra sikerült, gofrisütőben sütöttem)
Tűzijáték nem érdekel, pezsgőt nem bontottunk, Zoli tévézett én olvastam, de így is éjfél előtt már aludtunk.
Újév első napján reggelire narancsos tejberizst készítettem.
Reggeli után felmentünk a Normafához
(hagyomány már nálunk), tavaly óriási köd volt és néhány elvetemült futó, idén rengetegen sétáltak,
szánkóztak(van hó!!), futottak, parkolóhelyet nehezen találni. Kende próbálta utánozni a nordic walking-kat, szép ágakat gyűjtött.
Vinci nem sokáig bírta a kocsiban,
a játszótérnél már szabad kezet kapott.
Az időjárás csúnyán elbánt a fákkal, tábla jelzi, hogy hatóságilag tilos bemenni, mert életveszélyes az erdő(mi nem hagytuk ki, csak a turistaútvonalon mentünk, közel az úthoz).Rengeteg fa kettétört, leszakadt ágak mindenhol. Nem hagytuk ki a rétesevést, játszóterezést.

3 megjegyzés:

  1. Boldog újévet kívánok az egész családodnak!
    Nagyon kedves, szép család vagytok! Nagyon jó olvasni /és fotókon látni is/, hogy mennyire szép, tartalmas életet éltek, és mutattok a gyerekeiteknek is!
    Jó helyre születtek a csemetéitek!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Andrea!

    Boldog új évet kívánok én is!Köszönöm a kedves soraid!
    Szívesen olvasnám én is a blogodat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem írok blogot, de köszönöm az érdeklődésedet.)

      Törlés