Összes oldalmegjelenítés

2015. január 25., vasárnap

Másfél

A korához képest nagy méretekkel rendelkezik, 92-es a ruhamérete, 5-ös pelust hord, 22/23-as a cipőmérete(márkától, típustól függ), súlya 11kg.
Szépségem
Tiszta Nagyapja

Segít már az öltözködésben, nyújtja a kezét, dugja a lábát a nadrágba. Bent is szandit hord, szupisat, mert erősen befelé dől a bokája(február közepén jelenésünk lesz ismét az ortopédián), a szandit egyedül leveszi(vetkőzni sokkal jobban szeret,mint öltözni), próbálja a tépőzárat is bekapcsolni, több kevesebb sikerrel. Sapkákkal mindig bajban vagyok nála, 52-es kb. a mérete, vagy a szemébe lóg vagy a fülét nem fedi le teljesen.

Gyönyörű haja van, világosbarna és göndör, fürtös. Olyan,mint az enyém. Kérdezni szokták, hogy kitől örökölte ezt a szép hajat...hát az apjától biztos nem,mert neki szögegyenes, nekem göndör, de kiszárítom(főleg most, hogy rövidebb a fazon.)Amikor megismerkedtünk Zolival(stoppoltam a 10-es úton,mint egyetemista:)göndörként viseltem, azt mondta, hogy neki az tetszett meg elsőre. Most azt mondom, nosztalgiázzon:)
Hajmosást nem csípi(de melyik gyerek kedveli),
az utóbbi időben tettem rá mosás után balzsamot is, mert összetapad a haja és nehéz kifésülni. Furcsa, hogy reggelente fésülöm(Kendének mindig olyan rövid, hogy nincs erre szükség). Ha csatt van a hajamba, akkor kiveszi és beteszi magának, úgy néz ki,mint egy kislány.
Az utóbbi időben előjött a koszmó a szemöldök vonalában és a fejbőrön. Babaként koszmós volt, de nem hallottam arról, hogy nagyobb korban ismét előjöhet, dokinéni mondta, hogy a hajlamot hordozza és néhány dolog előidézheti, pl: gyengébb immunrendszer.
Akkor, amikor koszmós volt nem volt beteg. Sokáig elkerült minket a betegség.Nála tegnap este kezdődött igazán a felső légúti nyavalya: prüszköl, folyik az orra(olyan,amikor megnyitod a csapot, csak úgy folyik a vízszerű, áttetsző cucc), éjszaka láza is volt.

Az alvással továbbra is hadilábon áll, már belenyugodtam, hogy ő ilyen gyerek. Napközben, ha alszik, akkor max. 45-50perc, este 7-kor már ágyban, 4 után esik-kel a fáradságtól. Éjszaka min. kétszer ébred. Fogzik is, hat foga van kint, ami a nagykönyv szerint kevés ebben a korban, de tudom, fog nélkül nem marad.(Főleg úgy, hogy rám hasonlít és nekem is van még tejfogam!)Később romlik el.

Mindent eszik, jóétvágyú gyerek, ami látszik is rajta. Még neki kifelé kerekedik a pocakja, addig Kendének beesik.
Kivételek: kígyóuborka(tzaziki formájában megeszi),citrusfélék(érthető szerintem)kiszívja a levüket és ledobja a földre a maradékot. Dobálásból jeles, ha megun valamit, legyen az játék vagy kaja, akkor eldobja. Erőember.
Verekszik. Ok nélkül. Gondol egyet odamegy Kendéhez és belemar, vagy belecsíp az arcomba, hajtépésben is jeleskedik.
Rámolást, pakolást még nem unja(én már nagyon). Remélem hamarosan lecseng nála, mert minden tiltás ellenére leveszi/szétszedi/kidobja/kukázik/kiborítja/lehúzza. Rosszcsont(naiv kislányként mindig azt kívántam, hogy rosszcsont gyerekem legyen, hát tessék, megkaptam:)
Telefonmágus. Minden érdekli(ami tilos):
laptop, telefon, távirányító, tévé, kulcsok, háztartási gépek(sütőt beindítja, mosógépet, mosogatógépet bekapcsolja)Kiszedi a nedvestörlőket, ruhásszekrényt átpakol.

Muzikális. Ha reklám megy a tévébe és jó a zenéje, akkor arra is rázza, de a játéklaptop zenéjére is táncol. Cuki. A hangos zenét, zajt nem bírja(A játszóházi alapzajtól ordított)
Egy hete rákapott a gyurmázásra,
nagy szó, hogy nem eszi meg(pénteken a sóterápián voltunk, ahol nem hagyta ki a himalájai só tesztelését)Másik nagy kedvenc a" fűzős" játék(lyukakba kell cipőfűzőt kötni)

Idegenektől tart továbbra is, kell neki egy kis idő és feloldódik.

Keveset négykézlábazik, ügyesen megy, de még,hogy mennyit!Jó lenne rátenni egy lépésszámlálót, öröm nézni, ahogy beindul, gyorsul, ha elesik, akkor nem sír, feláll ás megy/rohan tovább.Chaplinhez hasonló még a járása, oldalra vágja a lábait.Ha azt mondom, hogy egyenesen megyünk, ő megfordul, ha kanyarodunk, ő megáll. Hosszabb távokra még nem(mertem) mentünk gyalog. Mániája a kavicsgyűjtés, az udvaron kiélvezheti ezt.

Beszédfejlődése már egy ideje stagnál: Apa, Aja, Keje(egyszer Kende, színtisztán), Baba, Mama, Papa és ÁÁÁÁÁÁÁ

1 megjegyzés:

  1. Hát, hallod, Ábel egy évvel idősebb, mégis szinte azonosak a méreteik! :-)

    VálaszTörlés