Összes oldalmegjelenítés

2014. november 23., vasárnap

Adventi készülődés az oviban

Itt van már az advent ideje és azért teszik az oviban ilyen korai időpontba a készülődést, mert állítólag a közös barkácsolás alatt befolyt pénzből veszik meg a csoportoknak a karácsonyi ajándékot.

Kende elfárad az oviban, utána már nehezen kezelhető, sok türelem kell hozzá. Ehhez az adventi barkácsoláshoz is úgy álltam hozzá, elsülhet az egész jó hangulatban, aktívan, együttműködően vagy két perc után hisztisen, ordítva rohanunk haza. Vidáman telt a délután. Vince addig az apjával volt, úgy hagytam itthon, hogy aludt(arról nem tehetek, hogy felébredt abban a pillanatban, ahogy becsuktam magam után az ajtót. Murphy, ez van. Zoli szabadfoglalkozást tartott-volna-, vagyis mindenki azt csinál, amihez kedve van. Ő filmet néz, Vini rombol, pakol, esik-kel....egy ideig ment is ez. Olyan volt a ház,mint ahova a bomba csapott. Vince egyre ügyesebben eszik egyedül. Zoli az etetésből sem csinál nagy ügyet, elé teszi a banánt és egye a gyerek önállóan. Vince meg is ette, azzal nincs is gond, de minden banános lett, még az új szőnyeg is. Persze ez fel sem tűnt senkinek, csak nekem, amikor hazajöttem.....

Majálisból okulva pénzzel mentem az oviba.(semmit nem adnak ingyen). A termekben barkácsolni ingyen lehetett(meglepő), amiért fizetni kellett az a mézeskalács(érthető), csillámtetoválás(érthető), büfé(érthető). Szalay könyvkiadó színezőit, könyveit lehetett akciósan megvásárolni. Az eladó rögtön a bejárati ajtó mellé kipakolt(micsoda marketing fogás), Kende egy repcsis színezőre csapott le. (amit ma a Cifra Palota rendezvénysorozaton ott felejtett, még jó, hogy olcsón jutottunk hozzá)
Múlt héten rendeltem a kiadótól egy könyvet, Gáti Éva: Kézműves karácsony címűt, a vicc az, hogy a posta drágább volt, mint maga a könyv. Mákomra, az oviban azt is árulták.
Miután a könyves részlegtől eljöttünk az irányt a csillám tetoválás felé vettük. Kendus kezére kék színű autó került, még most is hibátlan állapotban van!Tartósnak bizonyult.

Készítettünk papírból karácsonyfát.
Talpa só-liszt gyurmából van, hurkapálcára van rögzítve. Formalyukasztóval különböző mintákat lyukasztottunk ki, Kende ragasztotta. Ajtódíszt is csináltunk kottapapírból,
gipszből készült gyertyát festett(az itthon maradottaknak), mézeskalácsot evett. Ő keveri a színeket, ettől még egyedibb dolgokat csinál(szerintem), az oviban is próbálta a színeket keverni(zöldet a kékkel), de ott szóltak rá, amit megértek: sokan használják a festéket, ne kreatívkodjon már bele.
Mindenhol szólt a karácsonyi zene(az ovis alapzaj mellett)Volt ovimozi is, akkor nem kötötte le Kendét, helyette más csoportban játszott(máshol más játékok vannak, amik izgalmasak).
Az egyik csoporttársa anyukája furán nézett rám miután hívott minket ovimoziba, mondtam, hogy nem érdekli Kendét, egyébként is a mese megvan otthon. Ja, az ő lánya csak tévés mesét néz. Erre én: nálunk tévézni hétvégén lehet, akkor is azt, amit mi is ismerünk és nem reggeltől-estig. Nézett rám,mint egy ufóra.Különbözőek vagyunk.
Készülünk itthon is, várjuk a karácsonyt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése