Összes oldalmegjelenítés

2014. október 29., szerda

Állami ünnepen

Kihasználtuk azt, hogy minden állami ünnepen ingyenes az állami múzeumokba a belépés.(Minden állami múzeum csinál havonta egyszer, általában hétvégén családi kedvezményt vagy ingyenessé teszi a belépést)
 Természettudományi múzeumba mentünk(ismét, nagy kedvenc).Jogosan kapta meg pár éve az év múzeuma címet. Gyerekbarát, családbarát hely, már a belépés után jön a mosolygós recepciós, információs lány, hogy külön levigyen minket(babakocsisokat) a földszintre egy lift segítségével.(Zoli megjegyezte, hogy hasonló lift van a Star Warsban is)
Az állandó kiállítások mellett megnéztük a múmia kiállítást is.Először mondtam az apjuknak, hogy én kihagynám a fiúkkal(nehogy rosszat álmodjanak), de Kendus be akart menni, én megadtam magam. Elolvastam mindent, amit kért. Nagyon érdeklődő volt. Később amikor beszélgettünk róla, úgy láttam sokat megértett belőle. A gyerekeknek tényleg szivacs agyuk van(egyszer Csukás István mondta, hogy 6 éves korig szívják magukba a különféle infókat, aztán jön a suli...)
A bogaraknál, pókoknál, dinóknál(Kendus minden dinó nevére pontosan kiváncsi volt) is időztünk, a memóriajátékot és a puzzle-t is kipróbáltuk. Többek között azt is szeretem ebben a múzeumba, hogy a kiállított állatokhoz kapcsolódnak játékok, van játszósarok(korosztályra bontva).
Vincének alvásideje alatt mászkáltunk, de őt is jobban érdekelte az akváriumba lévő halak, mint az alvás(Tescóba megyünk, ki nem hagynánk az élő halakat)
Itthon aztán egyszerre aludtak(ami ritka, így nekem is sikerült kicsit pihennem)

Délután felmentünk a várba.
Még soha nem mentem a siklóval, Zoli azzal szerel le, hogy 20 méterért nem fog 500ft fizetni. Már nem 500ft, hanem jóval több(tényleg nem értem miért drága), már van két támogatóm-akikért nem kellett fizetni-, felmentünk siklóval. Csodálatos a látvány.
Sétáltunk a Mátyás templomig,
Kendus az apjával felment a Halászbástyára(hol fizetős, hol nem, akkor nem szedtek pénzt). az őrségváltásról lemaradtunk, kintről belestünk a Zsolnay kiállításra. Vininek a babakocsiban hangja nem volt. Egyszer-kétszer kidobta a cumit, kedves turisták mindig utánunk hozták.
Vicces volt, hogy az utcán(ahol 500ft egy óra parkolás) egy trabantra persely volt akasztva, a turisták dobálták bele az aprót. Kende kérdezte is, hogy miért dobják az autóba a pénzt?
Visszafelé(jól elfáradva és átfagyva)gyalog jöttünk le a várból. Zoli navigált(abban nem jó)és sötét, saras helyen jöttünk lefelé egészen a Várbazár faláig(persze én többször mondtam, hogy rajtunk kivül erre nem jár ember és nincs kivilágítva, szerintem nem jó helyen vagyunk. Erre ő: amíg lejtőn megyünk addig jó. Hm.
Visszafordultunk és a kivilágított úton jöttünk le.
Este senkit nem kellett altatni.
Szép a fővárosunk, este, kivilágítva is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése