2013. február 26., kedd

Mosonmagyaróváron és Fehérvárcsurgón

Szombaton  elmentünk Ferihez a temetőbe Mosonmagyaróvárra.
 Kendus élvezi a nyugati határ felé tartó utazást, számolja/csodálja a szélmalmokat, kamionokat, teherautókat. Az autópálya mellett van egy kedvenc éttermünk: Marché. Ha arra van dolgunk, akkor ott mindig kávézunk, eszünk, iszunk, de jóllakni soha nem fogunk ott, mert magas árak vannak, csak kóstolgatunk.

Óváron akkora hó volt, hogy idén ekkorát nem láttam.(Kati barátnőm Győrben lakik, ő mondta: "nálunk kutya világ van:)KEndus elveszett egy-két hóbuckában. A cipőnk teljesen elázott, a zoknim tocsogott a vízben, végül vettünk egy gazdaságos harisnyát és a cipőt zsepivel kitömtük. Elég kényelmetlen volt, de felszívta a nedvességet.
Kende az út alatt nem aludt el, de az étteremben igen. Annyira, hogy a szomszéd asztalnál is lehetett hallani a horkolását.

Kendus nem emlékszik Ferire, mert 2 hónapos volt, amikor elment. Meséltünk neki róla és többször mondta utána, hogy Feri (bácsi)az angyaloknál van. Azóta ha temető mellett elmegyünk, akkor elmondja, hogy Jézuska fent van az égben az angyalokkal és Ferivel. Hihetetlen, hogy milyen a memóriája és egy adott napból, eseményből, programból mire emlékszik.

Hazafelé megálltunk Fehérvárcsurgón a Károlyi kastélyban. Mostanában elég sokat lehet a kastélyról olvasni, de már 18éve folyamatosan újítják(mint mi a házunkat).
Ilyen ködös, nyirkos idő volt
17-re értünk oda, a neten azt olvastam, hogy 17-kor indul az utolsó idegenvezetéssel egybekötött kastély látogatás. A bejáratnál mondták, hogy az nyárra vonatkozik, télen 16-kor. Hoppá, pont lekéstük. Azért, ha már ott vagyunk beültünk egy teára/kávéra. A pincérnő kedvesen fogadott, de a kastélyról nem tudott semmit:((((, még azt sem, hogy mikor építették. (1844-1855 között)Felhívta a kastélyban élő gróf családot. Károlyi gróf francia származású felesége(a berendezésen érezhető a francia vonal) lejött az étterembe hozzánk, felvilágosított minket és szervezett egy idegenvezetést csak nekünk!!
A kastély nagyban hasonlít a Gödöllőire. Nagyon szép a park is!Az épület klasszicista stílusban készült, volt a Károlyi család tulajdona, gyerekotthon, üdülő és volt olyan idő, amikor az enyészeté volt:(
Érdemes május végén is ellátogatni a kastélyparkban lévő dísznövény kiállításra is. Mi jól éreztük magunkat!