Összes oldalmegjelenítés

2015. március 20., péntek

Kéttannyelvű ovis csoport

Szeptembertől változások lesznek Kendus ovis csoportjában. Szétválik a csoport, amit nagyon sajnálok. Az egyik óvónénijük(a gyerekek többsége a szülők elmondása alapján), akit valamiért jobban kedvelnek átmegy a szeptembertől induló kéttannyelvű csoportba. Új kezdeményezésről van szó, vegyes csoport lesz.
Kendus mindkét óvónőt elfogadta, egyikhez sem húz jobban. Kende nehezen nyílik ki az idegen felnőttnek, idő kell neki, hogy az új óvónéni személyét megszokja, elvárásait megismerje és igazodjon hozzá.
Az új óvónő személye még rejtély, kíváncsi vagyok mikor mutatják be.

Délután, amikor mentem Kendéért röviden mondott pár dolgot erről az óvónéni. Én ott egyből rávágtam, hogy Kende nem megy át a másik csoportba, egyrészt mert 33.000 ft a havi díja(az óvodai költségeken túl), másrészt Kendének nem ez a "vonala", "útja", ő egyértelműen természettudományokból erős(ismer vagy 20 féle rovart, dinókat, érdekli a csillagászat, stb)ez érdekli őt és a sport(lételeme a mozgás)
Ha Zoli ment volna Kendéért és neki mondja az óvónő, ő biztosan rávágja, hogy megy az angol csoportba. Emiatt vitáink vannak.

Elhiszem, hogy gyerekkorban mindenre nyitott az ember, szivacs agyuk van. De!se Zoli, se én nem vagyunk egy nyelvzsenik(mennyit küzdöttem a latinnal, angollal, talán a német ment legkönnyebben),az ovis nyelvtanulásnak akkor van értelme-szerintem-, ha az egyik szülő anyanyelvi szinten beszél(vagy az adott nyelv az anyanyelve) később olyan nyelvterületen él a család vagy a gyerek nyaranta külföldön tanul. Kéttannyelvű ovi után ilyen iskolák várnak a gyerekre, külföldi egyetem.

Az összeget is horribilisnek tartom. Úgy, hogy a csoportban van magyar óvónő, pedagógiai asszisztens. Az óvodáért fizetni butaságnak tartom, a 3-4 év alatt befizetett összeget inkább félreraknám nekik a későbbiekre. Ki tudja, mit hoz a sors, legyen mihez nyúlniuk(most is gyűjtünk nekik, havonta egy kisebb összeget félrerakunk, remélem nem dől be a bank, ahová tesszük)Kendus évvesztes, amikor Vinci kezdi az ovit, Kendus akkor lesz nagycsoportos. Szeretném, hogy egy csoportba kerüljenek. Vagyis 1,5 év múlva havi 66.000 lenne csak az angol csoport(az óvodai költségeken túl)ami rengeteg. Nem sokkal lenne több a havi keresetem.

Eddig néhány szülővel beszéltem, ők azt mondták, hogy viszik át a gyereket az angol csoportba(van olyan, aki előtte járt Helen Doronra vagy heti egyszer az ovis angolra)Aggaszt, hogy a csoport 'krémje'angolos lesz, a "problémás"(a kisebbség)gyerekek maradnak a csoportban. Lesz egy elit angolos csoport.
Kendus-és a legtöbb fiú- teljesen 'XY 'befolyása alatt van(beszédhibás, agresszor, kisebbségi), ő marad a csoportban.
Zoli azzal érvelt, hogy nem ér meg ennyit, hogy Kendét kivegyük' XY' bűvköréből?Nehéz kérdés...
Azt mondta, hogy kárt nem teszünk vele a gyereknek és valahogy majd kiszorítjuk az összeget.

Örülnöm kell(ene), hogy mindez nem nagycsoportban, iskola előtt történik velünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése