Mindkét óra nagyon tetszett(anyaként és szakmai szemmel nézve is)
Matekon énekelve kezdtek számolni, pörögtek, egy percre sem untam el magam, játékos ötletei voltak a tanító néninek. Például teregettek ruhákat, amik számmal voltak ellátva,dolgoztak párban és egyénileg is a gyerekek. Mindenkit megmozgatott.
Az angol kiscsoportos óra volt, ha jól emlékszem kb. 10 diák volt a teremben. A "There is, there are" volt a téma, itt rajzoltak, beszélgettek, munkafüzet feladatait oldották meg a gyerekek. Odajött hozzám a végén a tanár, megkérdezte, hogy kinek a kije vagyok. Elmondtam, hogy egy leendő elsős kisfiúé, invitált egy elsős angol órára is, de nekem mennem kellett.
Az iskolának óriási udvara van, nagy az épület, kivül-belül felújított, barátságos, tágas tantermekkel. 18 volt az elsőben az osztálylétszám, ami szerintem ideális és mindennap 5 órájuk van a gyerekeknek. Ez is bírható(abban biztos vagyok, hogy Kendus az 5 órától is ki lesz purcanva)
Közel van hozzánk. Sajnos rossz a híre. Zoli elzárkózik tőle, legközelebb is lesz ilyen, ha megoldható, akkor ketten megyünk el. Engem meggyőzött. Az ovis csoportból senki nem jönne ide, teljesen ismeretlen gyerekekkel lenne Kende, ha úgy döntünk, hogy ide megy.
Úgy gondolom, hogy alsó tagozatban a tanítónéni személye a döntő. Nekem szimpi volt!Ne legyen úthenger, melegszívű, nyitott, kedves tanítónénire vágyom, akit szeret Kendus és viszontszeretik. A legfontosabb még, hogy megtanuljon írni, olvasni, mert ez a tanulás alapja, szeressen iskolába járni és élményként(játékosan)tekintsen a tanulásra.
Nem szeretnék napi 6-8 órát, nem szeretnék "versenyistállót".
Lesz majd iskolanyitogató, ahová elvisszük Kendét is.
Én anyaként egyetértek veled (szakmailag nincs olyan tapasztalatom, mint neked). Miért van rossz híre az iskolának?
VálaszTörlésAz odajáró kisebbség miatt. Nekem nem volt akkor feltűnő.
VálaszTörlésSzakmailag én sem tudok hozzászólni :), de tapasztalatból mondom Máté után, hogy tényleg a tanítónéni személye a legfontosabb! Nekünk nagyon bejött, mert mi is így választottunk iskolát, az csak hab volt a tortán, hogy még két barát is velünk jött az osztályba. Egyébként nálunk is 21-en kezdtek, tehát nem sokan, családias a légkör, de a mi sulinkat sem szereti annyira a közvélemény, pedig nincs kisebbség, valószínűleg rossz a PR-ja, mert mi a jót tapasztaltuk meg legfőképp (alsóban abszolút, a felső már árnyaltabb, de egyáltalán nem rossz). Szóval hallgatni kell ezekre a benyomásokra szerintem, meg nyilván, hogy Kendusnak tetszik-e, mert nálunk Máténak nagyon bejött anno, az őszi és a tavaszi iskolakóstolgatót is végigcsináltuk :)...
VálaszTörlésA mi sulink sem "jóhírű", főleg a felső tagozat miatt. De alsóban nagyon jó, és az alsós osztályokban alig akad kisebbség. Felsőben is azért van több, mert 4., 6. uton sokan elmennek, és változnak az arányok. Szóval nem érdemes rögtön a híre miatt leszavazni.
VálaszTörlésMifelénk pl. a jóhírű iskolákból sorra mennek át másikba, mert gáz a tanár, gáz a közösség, hasonlók.