Összes oldalmegjelenítés

2016. február 20., szombat

Bíró Eszter: Állati zenés ABC


Emlékszem arra, hogyan találtam rá a youtubon Bíró Eszter gyerekdalaira. Halász Juditon és az Alma együttes már a könyökömön jön ki, olyan magyar előadót kerestem a fiúknak, akinek szép, bársonyos a hangja, a  dal szövege értelmes(nem bugyutaság), jó a dallam(lehet rá popsit riszálni), van ritmusa.
Bíró Eszter nem ismeretlen számomra-színházban az Operaház Fantomjában és a Mozartban is láttam.

Két zenés mesés képeskönyve jelent meg nagylemezzel. Először a másodikat vettem meg, az autóban követelték a fiúk, Bíró Eszternek kellett szólnia. Kendének kiemelkedően jó a memóriája, néhány hallgatás után visszamondta a lemez dalainak szövegét.(Elmehetne súgónak)
Vincire nyugtató hatással van a hangja, amikor elkezd "műsorozni", benyomjuk neki az Állati Zenés ABC-t és odafigyel rá, leköti őt.(Legalább tudjuk hozzá a "kulcsot", muzikális a kissrác)
Fodo szerezte a zenét, aki Halász Judittal is dolgozik, Hegyi György a dalszövegeket, a könyvet Bakos Barbara illusztrálta(gyönyörű!)
A második könyvhöz ABC-s plakát is járt, kiragasztottam a gyerekek szobájába, Kendusnak jól megy az ABC-soha nem tanítottam, ő kérdezett, én válaszoltam. A betűk tanulásánál kapaszkodót nyújthat.
A könyv utolsó lapjain találós kérdések vannak. Pl: Mondj L betűvel virágot, növényt! vagy Mely évszakok kezdődnek T betűvel?
Nekünk, szülőknek is van ám kedvencünk! Az egyik, amikor Bíró Eszter Lovasi Andrással( énekel-Az ékszerteknős balladája"Tudod én, más vagyok,mint a többiek, érdesebb a bőröm és oly hideg!Pedig de jól esne néha egy puszi..Kár, hogy teknős lettem, s nem nyuszi. Számtalanszor nyálkás is vagyok, és oda fekszem, ahová piszkítok. De úgy szeretem, ha száll a szó, hát itt vagyok, ha kell egy hallgató!"

Viccesek is a dalok, Vinci jót nevet azon, amikor az elefánt szerepel Áláfántként, Ilifintként, Olofuntként és Ulufuntként is.
Birkadalban kérdezi az énekesnő: "Bemegy-e a zene a fejedbe? Beee!Beee!
Koncertre még nem jutottunk el, de ami késik, nem múlik!
Ha lesz folytatása, akkor mi tutira vevők vagyunk rá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése