Összes oldalmegjelenítés

2020. április 30., csütörtök

Bőrünk

Nem ajánlatos vagy talán nincs is(erről pontos információim nincsenek)ebben az időszakban bőrgyógyászhoz menni. Kende talpán három tyúkszem jelent meg. Amikor először az egyiket észrevettem, azt hittem szálka. Aztán gondolkodtam, hogy hol mehetett a talpába, ő nem is egy mezítlábas gyerek és nincs is faburkolat nálunk. Kutakodtam a neten és képeket nézegettem, amikor is felállítottam a diagnózist: tyúkszem. Irány a gyógyszertár, kaptam ecsetelőt és tapaszt is. Hosszú áztatás előzte meg. Amikor bekenjük neki, akkor  csípi(gondolom dolgozik a szalicilsav). Már vagy 2,5 hete rendszeres rutinná vált a kenegetés, a ragasztást abbahagytuk és most azt mondja Zoli, tartsunk szünetet. A talpa úgy néz ki, mint a vulkán(a hasonlatot Kende találta ki), szépen válik le a bőr. Hosszú folyamat.
A sok kézmosástól(Frosch szappant használok ha nem kapok, akkor is figyelek a minőségre)kiszárad a kezük. Az ujjak között és a kézfejen már piros a bőr. Kendére ráadtam itthon az orvosi gézkesztyűt, abban írni nem tud, de "nyugalmi" állapotban hasznos.
 Vince ekcémája is előjött. A testükön olyan száraz a bőr, hogy vakaróznak. Hiába kenegetem őket be napjában kétszer is (az Avon shea vajas testápolója vált be igazán).

3 megjegyzés:

  1. Nem lehet, hogy az a tyúkszem inkább szemölcs? Nálunk Máténak volt többször szemölcse, Tomának is előfordult már talán kétszer, de még így, a sokadik után is össze lehet téveszteni a kettőt. Nálunk a Családfő Tomáénál utoljára meg volt győződve róla - fotókat nézegetett a neten - hogy tyúkszemmel van dolgunk, de én akkor is sejtettem, hogy megtévesztő a dolog, de az szemölcs :) . A bőrgyógyász aztán igazolta, hogy tényleg az :) , de most én sem vinném orvoshoz őket jelen esetben :) ...
    Viszont a szemölcsöt máshogy kell kezelni, patikában van már asszem valami gyorsfagyasztó is talán..., és a szemölcs is hajlamos a vulkánosodásra, ahogy írtad :) ...
    Szegény fiúk, nagyon érzékeny lehet a bőrük, ahogy írod a pirosodással, ekcémával...

    VálaszTörlés
  2. Nem lehet, hogy túl "erős" a szappan? Fertőtlenitős? Nekem akkor szarad ki iszonyuan, ha dettol eri, zseles kezfertotlenito vagy ilyesmi, akar ki is sebesedik, ami tart kapu a virusnak is sajnos. ÉS ilyenkor nincs az kezkrem, ami segit. Nekem is nagyon erzekeny a bőröm, allergia, dermatitisz, ekcema, van itt minden...Reka+Zalan bőre szerintem az apjuktol van 🤣

    VálaszTörlés
  3. Már mástól is hallottam, hogy a szemölcs és a tyúkszem hasonló. Nekem nagyon tyúkszemnek tűnik....

    VálaszTörlés