Összes oldalmegjelenítés

2019. augusztus 21., szerda

Mezőkövesd, Zsóry-fürdő

Gyerekként többször elvitt minket Mama Zsóryba(csak így hívtuk), Szécsényhez talán az van a legközelebb és van gyógyvíz, ami Mamának fontos. Szép emlékek fűződnek a strandhoz, gondoltam, kérek egy árajánlatot a hosszú hétvégére és ha elfogadható, akkor megmutatom a fiúknak is:)Egy kis nosztalgia. Minél idősebb az ember(vagy legalábbis nálam így van), felértékelődnek bizonyos helyszínek, fontos, hogy meséljek róla, megmutassam a gyerekeknek. Ilyen pl. Piliscsaba is, ahol nemrég jártunk, de szomorúan tapasztaltam, hogy olyan az egyetem, mint egy szellemváros és a gyönyörű Makovecz tervezte épületek pedig az enyészeté, pedig egy kuriózum(minden szempontból:)
Vakáció zárásnak tökéletes, tényleg szuper nyarunk volt/van.


Találtam is egy szállást, félpanzióval, benti medencével, a kiküldött árajánlat belefért a keretbe. Közel a fürdőhöz bemegyünk a szállodába, mondom a nevem a recepción és közlik, hogy nincs foglalás. Emailben visszajeleztek, következő lépés, email keresése. A recepciósnak nagy kő esett le a szívéről(teltházasok voltak), amikor közölte, hogy egy másik hotelbe foglaltam, az emailt író hölgy nem dolgozik náluk.
A szállásunk felejthető, nem érte meg az árát, négycsillagosnak hirdetik, de jószívvel is csak a kettőt érdemli. Borzasztó rossz(zsíros, sós, mirelit)ételeket kínáltak, papírvékony falak, kilyukadt matrac, máló vakolat. Ezen kb. 10 percig akadtunk fent, optimista emberek vagyunk , mindenből kihozzuk a maximumot(főleg én), vallom, hogy minden csak hozzáállás kérdése és egyébként is szerencsések vagyunk, hogy eljutottunk nyaralni.


Kirándulós, aktív család vagyunk, a fiúk ebéd utáni alvásidejét töltöttük a szállodában és első nap az ottani medencét használtuk. (1 medence+1 jakuzzi, a medencénél a lépcső konkrétan életveszélyesen inogott)

Fő a biztonság:)
Csendes, nyugodt kis település Mezőkövesd, a fürdő környékén minden este nagyokat sétáltunk. Több a lengyel és a cseh turista, mint a magyar, főleg nyugdíjasok ismerik a helyet. Néhány ismerősnek mondtam, hogy hova megyünk és volt, aki visszakérdezett: Csórifürdő?Nem is hallottam róla.
A fürdőbe a családi belépő olcsóbb, mint a fővárosban, de a csúszdákhoz(kinti, benti)külön jegyet kell váltani, ahogy az uszodába is. Rengeteg , hatalmas fa van a területén, amik árnyékot adnak, aznap, amikor mi ott voltunk 34 fokot mutatott a hőmérő, sokan voltak, de úgy vagyok vele, hogy egy nyár egy strand nap.
 Vince ebéd utáni alvása kimaradt(egy cseppet sem pihent, ami valahol érthető), emiatt műsorozott a büfénél egy sort. Hisztizett, de úgy, hogy nem bírtunk vele(a 3 főre rendelt fatányérost kisajátította és úgy gondolta, hogy ő nem ad belőle másnak, nem szedhet senki a tálról). Minden kipróbálható medencét leteszteltünk, kivéve a melegvízeseket. Minden órában ott álltunk a hullámnál, az élménymedencénél csúszdázott Kende az apjával, Vince félt. A mosdókat folyamatosan tisztitották, szelektív kukák voltak, finomat ebédeltünk. 3-10 éves korosztálynak van egy medencéje, ahová a szülők nem mehetnek be(jogosan), az egyáltalán nem érdekelte őket, dedósnak tartották. Párakapu és a zuhany Vincének különösen tetszett, ott is megtalálta azt, amit lehet csűrni, csavarni.
Érdekes volt látni, hogy mennyi az extrém túlsúlyos, nagyon durva!Szinte minden második ember!(Rajtam is van kb. 15 kg felesleg), sajnos sok olyan felnőttet/gyereket láttam, aki totyogva ment a hasa és a mamut lábai miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése