2017. augusztus 29., kedd

Balcsin nyaraltunk

Pontosabban a déli parton, Siófokon. Vince most volt életében először a Balcsinál, ahogy Kende mondja, a nagy tengernél:)
Ez volt az idei második nyaralásunk, jó dolgunk volt a szünidőben. Ráhangolódásként itthon elolvastuk Csapody Kinga Irány a Balaton c. könyvét!Nekünk bejött, a történetmesélésen túl érdekességeket is megtudhattunk a látnivalókról.
 Első nap hideg időnk volt, szemerkélt az eső, ugyanúgy, mint Cserkeszőlőn.
A fiúkat ez nem befolyásolta abba, hogy megmártózzanak a hideg vizbe, hiába szóltunk rájuk, először térdig voltak vizesek, aztán a nadrágjuk is. Fokozatosan mentek be. Kende vakmerőbb és bevállalósabb volt, mint Vinci. Vinci nem bírta sokáig a vízben a meleg, kánikulai napokon sem.
Labdázásban nem akart részt venni, a vízibiciklizést unta, a vízipisztolyozást élvezte egészen addig, amíg egy jól irányzott mozdulattal be nem lőtte a vizet a fülembe. Utána is fájt még néhány napig. Olyan fura érzés, mintha kattogna a folyadék. Egyébként is gyenge pontom a fülem.
Korán kelnek, előfordult, hogy rajtunk kívül csak a "kincskereső"volt a Balatonban.
Szállásügyileg nem készültem fel rendesen(nem olvastam előtte értékelést, fórumot)és egy retro helyen éjszakáztunk. Zoli azt mondta, hogy amikor megépült a szálloda akkor menőnek számított az újdonságaival, most meg a retró miatt menő. 1985-ben építették a hotelt, gyerekkorom helyőrségi klubjára hasonlított a konyha(külcsín is és az ételek ízvilága is eszembe juttatta a menzát). Az étterem elé játékgépeket tettek, a fiúk nem akartak enni, vonzóbb volt az autós szimulátort nyomogatni.
 A szobáinkat nem tudtuk időben elfoglalni, mert nem takarították ki időre, aztán a két szoba között rossz volt a zár, végül a határozott fellépésemnek köszönhetően kaptunk egy 7. emeleti felújított apartmant, az ágyban feküdve is a Balatont láttuk. Itt csak annyi volt a bibi, hogy kétemberes volt a zuhanyzás, a mosdónál egy pöcköt kellett folyamatosan nyomni, hogy jöjjön a víz. Szerencsénkre kánikula volt és a parton töltöttünk minden időt.
A Balaton nekem a riviéra, de az éttermek árai még most sem a földön járnak, pl. egy palacsinta(azaz egy darab 350 ft)nem is írom le, hogy mennyit szoktunk enni:)
Tiszta a víz és az egyik legnagyobb előnye, hogy 20 perc séta után is csak a térdünkig ér. Sokat úsztunk, nevettünk, barnultunk. Találtunk egy szuper játszóteret a parton, Kende folyékonyan nyomta az angol mixet a német gyerekeknek. Vicces volt.

1. De jó kis nyaralás lehetett ez is, látszik a képeken :) ! És a Balaton nekem is a riviéra, valahogy nem múlhat el úgy nyár, hogy mi nem nyaralunk ott :) ... Jó kis nyaratok volt, olyan jó és feltöltő tud ez lenni :) !!!

2. Már hiányzik a Balaton, pár éve mindig máshol nyaralunk. Klassz lehetett! :)
    Popianyu

3. Nekünk ez volt az első négyes nyaralásunk a Balcsinál, bármikor visszamennénk:)