Összes oldalmegjelenítés

2014. május 15., csütörtök

Gének

Tanultunk róla, hogy a gyerekek leginkább a nagyszülőkre hasonlítanak és nem a szülőkre. Kinézetük, belső tulajdonságaik. Olvastam erről Czeizel könyvét, de pontosan idézni nem tudom.
Amikor idegenek, távolabbi ismerősök meglátják Vincét rögtön rávágják, hogy tiszta anyja, ha Kende is velünk van, akkor azt, hogy ő tiszta apja. Így is van, de azért Kende foga,haja, dumája, szeme színe az enyém!!
Aki ismerte apukámat, az rögtön rávágja, hogy tiszta nagyapja. És tényleg.

Tegnap beszéltem Évivel, aki mondta, hogy Rozinak kötőhártya gyulladása van, ezért nem tudnak jönni Vinci vasárnapi keresztelőjére. Aztán szóba került, hogy Rozi(apukám második házasságában született)szemgyulladással született és azóta is, ha gyenge az immunrendszere, akkor rögtön a szeménél jelentkezik a baj.
ÓÓ, én erről nem is tudtam. Merthogy Vincinél is így van, ha legyengül a szervezete, akkor reggelre ott a zöld csípa a szeménél.
Vinci is szemgyulladással született(akkor a szülőszobán lévő légkondira fogtam), de már születése után kapott szemcseppet, volt kétszer már kötőhártya gyulladása és csecsemőként szóba jött a könnycsatorna átfecskendezés is. Az utóbbit, ha minden kötél szakad, csak akkor döntenék mellette. Ha lehet, akkor mosom a szemét vizel, kamillával, ha szükséges jöjjön a Tobrex, Optinyavalya és a kenőcsök.
Rozi és Geri sem aludt, csecsemőként és oviskorban sem.
Már nem tudom megkérdezni, de gyanítom, hogy Apám is szemgyulladással született.

Apámnak 4 gyereke született, 3 unokája.
Vitathatatlan, hogy leginkább Vinci hasonlít rá. Ha fáradt, kimerült, akkor izzad(mint anno a nagyapja), főleg a homloka verejtékezik és a haja is izzadt lesz. Apropó haj: göndör fürjei vannak Vincinek, mint Öcsinek és Gerinek(mindketten utalják), de nekem nagyon tetszik!
Akaratos, szereti a hasát és mosolygós!(Észrevettem, hogy Vinci,ha nő van mellette-korosztálytól függetlenül 0-80éves-,akkor olyan pasisan mosolyog. Egyből leveszi az embert a lábáról.
Vinci harcias, üt-csap, rúg. Tegnap a tornán egy pillanatra nem figyeltem oda, mellette lévő kisfiútól elvette a játékát, bónuszként még rá is csapott egyet. Kendének is (volt)egy verekedős időszaka, Vincénél ez hamarabb jött.
Áprilisban voltunk a Hungexpón baba-mama börzén. Kendének nem volt bébitaxija(akinek volt, attól mindig elvette), a börzén 500ft vettünk egy használt bébitaxit. Húsvétkor fényképeket nézegettünk, kezembe került egy,amin Geri bébitaxin ül. Ugyanolyan bébitaxit vettünk Vincének, micsoda véletlen.
A végére: aznap születtem, amikor a nagyapám. Véletlen?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése