Összes oldalmegjelenítés

2012. június 7., csütörtök

Mindennapi kenyerünk

Mióta elkezdtem az itthoni kenyérsütést teljesen rákattantam a péksütik készítésére is.
Óriási a különbség a házi és a bolti között, fényévekre vannak egymástól.
Nem használom a kenyérsütő gépet, mert amit én dagasztok az valahogy finomabb, formásabb.
Kendusnak írok egy szakácsfüzetet, most külön elkezdtem a kenyerekről, péksütikről is vezetni egy füzetet. (Remélem egyszer hasznát veszi:) A konyhai munkálatokból (is) kiveszi részét. (Ma leszedtük az összes ribizlit,tényleg csak a pirosakat szedte le!)
Múltkor nézegetem a könyvesboltba hasonló témájú könyvet, szépen volt illusztrálva, de a receptek nem hoztak lázba:) A könyvtáros néni ajánlott egy régebbi kiadású könyvet, na abban tutkó receptek, részletes leírások vannak.
Ebből a könyvből készítettem el a diós fonott kalácsot, nyami, nagyon fincsi lett. Ettük simán, vajjal, lekvárral is.
  1. A hozzávalók: 2,5dl tej, 2 tojássárgája,45dkg finomliszt, 5 dkg darált dió(nálam 10 ment bele), 3 evőkanál cukor,csipet só és reszelt citromhéj, 2,5dkg élesztő.
  2. Tetejére: 1 tojás, 2 evőkanál tej
  3. Megjegyzés: mindegy, hogy milyen a finomliszt(BL 80 vagy 55), nekem Aldis volt itthon(olcsóbb változat)
Elkészítés: 1. A hozzávalókat öszegyúrni és legalább 10 percig dagasztani. A tejben(langyos) és a cukorban felfuttatni az élesztőt. 2,5 óra kelesztés után a duplájára dagad a tészta.
                2. Finoman átgyúrni, lisztezett deszkán 3 rúdat sodorni a tésztából. 3-as fonatban fontam és a tetejét tojás és tej keverékével megkentem.
                                      
                                                                           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése