Összes oldalmegjelenítés

2012. június 15., péntek

Könyvmoly

Most már határozottan és büszkén kijelenthettem, hogy a fiam szereti a könyveket. Mesél belőle a mackónak, zsiráfnak, elefántnak és nekem.Miközben mondja a szöveget, mutatja, hogy miről is szól a történet:)

A betűkért én is rajongok(volt, hogy egy hosszú vakációról , külföldről jöttünk haza, mindent elolvastam, amit bepakoltam, Frankfurtban fél napot kellett várnunk, pénzünk már alig, Csibó egy szendvicset vett, én egy újságot és koplaltam).
Volt idő(az egyetem alatt),amikor havonta több könyvet vettem. Sajnos ez elmúlt, de maradt a könyvtár, ahová KEnde is be van íratkozva, van olvasójegye is!A kiskönyvtár, tőlünk nem messze a fenmaradásért küzd. Szorongatják őket felülről. Bizakodom, hogy még élünk, addig könyvtárunk is lesz.
Mióta tudok olvasni, azóta úgy alszom el, hogy olvasok előtte, mindegy, hogy könyv, újság, a lényeg, hogy betű legyen benne.(Mamától örököltem:)A tévé egyáltalán nem köt le.Híreket neten olvasok, filmeket moziban.

A héten kivettünk egy Berg Judit könyvet Kendunak, Maszat számol a címe. Eddig csak hallottam a szerzőről, de az én fiamnál telitalálat. A szöveg a korosztályához szól, az illusztráció szupi. Daru, dömper, teherautó,cica(Hóchóc).
A Maszat számol egy sorozat egyik része, a többi is hasonlóan jó lehet. Számolni "tanít"játékosan.
A képen a Szorgos buszt olvassa, Tamáséktól kapta születése után, nagyon szereti
                                                    
Nekem pedig a legutóbbi könyvélményem: Kepes András: Matt a férfiaknak című könyve. Nem a legújabb szerzeménye Kepesnek, Polgár Juditról és a családról, nevelésről, sakkról szól. Polgár szülők pedagógusok, az apuka fejébe veszi, hogy a gyerekei világbajnokok lesznek. De milyen területen? Matematika?Úgy gondolja, hogy ott nem annyira mérhető a siker, legyen a sakk. 3éves koruktól  az apa trénere a lányoknak, kidolgozza, hogyan kell zsenit nevelni.(szerinte korán kell kezdeni) A szorgalomra és a testedzésre helyezi a hangsúlyt, szerinte a gének csak harmadlagosak.Elképesztő motiválási módszereket alkalmaz(sikeresen) a lányoknál. Judit (a legtehetségesebb)5évesen sakkjátszmákat elemzett, az agya legyőzte a számítógépeket és a sakkvilágbajnok férfiakat is. Ő volt az első nő, aki nőként férfiak mezőnyében is világelső lett.(Mellesleg bejárta a világot, a 80-as évek Magyarországán támadták a családot, semmilyen segítséget nem kaptak, csak bántást.
Érdekes a könyv, ajánlom nektek!

Érdekes a könyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése