Összes oldalmegjelenítés

2022. március 16., szerda

SNI Fogászat

Egy továbbképzés alkalmával hallottam az SNI Fogászatról, a továbbképzést a Bethesda kórház orvosai tartották. Az, hogy egy ilyen fogászat, speciális igényű gyerekeknek létrejött nagy előrelépés. Vince tőlem örökölte, hogy még csak tejfogai vannak és nem is mozognak, nem történt meg a fogváltás(nyáron Vince 9 éves lesz)és még nekem is vannak tejfogaim. 16 voltam, amikor nálam megindult a váltás, a környék legjobb szájsebésze(Dr. Wachler)műtőtte a szájpadlásom, többször is, sokáig(3,5 évig) hordtam elsősorban emiatt állandó fogszabályzót,később éjszakait. Megszenvedtem a Colgate mosolyomért:)Ráadásul, mint a cápáknak nekem is a fogaim mögött van egy másik fogkezdemény. Ezt szerettem volna Vincével elkerülni, ő nem együttműködő és extrém alacsony a tűrőképessége. Bethesdából átírányítottak a Szentkirályi útra. Előtte alaposan kikérdeztek, miről van SNI papírunk, kórtörténet stb. Készültünk rá, abban biztos voltam, hogy a száját kinyitja majd. Tévedtem, összezárt, a tenyere izzadt. A doktornőn kivül még ketten voltak bent, türelmesen várták, hogy megnyíljon, próbálkoztunk eltereléssel, telefonnal. Végül Zolinak az első két fogáról sikerült egy fotót készíteni. Abban maradtunk, hogy 6 hónap múlva visszamegyünk és fontos lenne egy panoráma röntgen. Az épületben azt is megcsinálják, mondtam, ha már szabadnapot kértem, akkor azt is megpróbáljuk. Bemehettem vele, felvettem a mellényt, Vince ráharapott a "kekszre"és ügyesen elkészült a röntgen, megkönnyebbültem utána. Kiderült, hogy az egyik foga lyukas és kettő alatt már ott mocorog a maradandó fog, de a tejfog miatt nem tud kibújni. December 1.-re kaptunk időpontot altasásos műtét keretében fogják a fogait kihúzni és betömni. Előtte lesz egy találkozónk az aneszteziológussal. Kaptunk egy mesekönyvet, amiben leírják, hogy mi FOG történni vele. Ezután bármit kérhetett, így mentünk a Mekibe és a KIK-be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése