Összes oldalmegjelenítés

2022. március 20., vasárnap

A Kőszívű, Baradlay-legenda olvasópróba az Erkel színházba

Március 15.-én tartották a Köszívű, Baradlay-legenda olvasópróbáját az Erkel sínházba, amire ajándékba kaptam két jegyet. Jelezni kellett, hogy kivel megyek, ami számomra nem volt kérdés, hogy Kendével:) Első reakciója a tiltakozás volt, meggyőztem azzal, hogy kötelező olvasmány lesz(azt mondtam, hogy 6. osztályban, aztán a kolléganőm felvilágosított, hogy jövőre az Egri csillagok lesz porondon)és utána elmegyünk sütizni. Anya-nagyfia program. Jókai a mai fiatalok körében nem egy népszerű író, így talán a történet közelebb kerül hozzájuk. Ahogy haladtunk a színház felé, mondta, hogy utána a sütis ígéretemet teljesíthetném a New York palotába, ha-ha-ha:)és bízik benne, hogy nem éneklős(musical) lesz, mert azt nem szereti.Újabban. A bejárat előtt két lovas huszár állt és fogadta a nézőket. Himnusszal kezdték, az énekkart(40 fős) kísérő zongorista ukrán menekült művésznő volt, akit Ürömön fogadtak be.Nagy tapsott kapott, március 15.-én a Kőszívű előtt egy ukrán menekült művésznő zongorázza a magyar Himnuszt. Szente Vajk (aki a Puskás darabbal nagy sikert arat)rendezte, nyáron a Margitszigeten lesz a bemutató, a szereposztást nem bízta a véletlenre: Miklósa Erika, Náray Erika,Polyák Lilla, Szerednyey Béla, Ember Márk, Gubik Petra stb. Szente Vajk felvezette, hogy milyen lesz a díszlet(látványos), a koreográfia és narrátorként közreműködött. 1.5 óra után tartották az első szünetet(itt már Kende többször nézte az órámat), a szünetben megkapta a jól megérdemelt perecét, a második felvonás izgalmasabbsra sikerült(szintén 1.5 óra). Kende szerint jobb volt, mint a Macskák és érette a történetet, a szöveget. Polyák Lilla hangja gyönyörűen szólt, Miklósa Erikát helyetesítette az énekkarból valaki, akinek a nevére sajnos nem emlékszem(fiatal), elsöprő sikert aratott(3szor tapsolták vissza). Hauer cukrászdába mentünk, ami közel van a színházhoz. Kendének meséltem a cukrászda múltjáról, én is most voltam ott először, elegáns a belső berendezés, kedves a pincér. Egy-egy tortaszeletet ettünk(Kende Sachert kért, én dobost)és fizettem 2700 forintot(ebben a felszolgálási díj, 10%benne van), inni nem kértünk(látva az árakat). Kende szerint élete legfinomabb sütijét ette, a dobos is finom volt! Megérdemelete, hiszen végigült 3 órát! Az indexen írtak róla: https://index.hu/kultur/2022/03/16/koszivu-a-baradlay-legenda-erkel-miklosa-erika-polyak-lilla-gubik-petra/

1 megjegyzés:

  1. Ez fantasztikus program, én is elmentem volna. :) Én sem vennék mérget, hogy a "csillagokat" olvastuk előbb vagy a "kőszívűt", az biztos, hogy mindkettő idején home school volt....

    VálaszTörlés