Összes oldalmegjelenítés

2020. augusztus 10., hétfő

Koronavírusra való tekintettel

 Március óta Vince mellett nincs logopédus és tegnap együtt, egyszerre mondtuk ki, hogy romlott a beszéde(van, hogy annyira hadar és közben nem nyitja ki a száját, hogy mi is csak a mondat felét értjük meg, hát még az idegen....)

Az van, hogy a digitális oktatás alatt mi semmilyen anyagot nem kaptunk az ovis logopédustól, mert hirtelen nyugdíjba ment, a gyógypedagógus hirtelen terhes lett, a gyógytesis 5 héten keresztül ugyanazt a "tornázz a plüssöddel!" videót küldte. Logopédiánál egyértelmű, hogy látni kell a másik felet, nem megoldhatatlan ez a mai világban(skype, videóhívás). Amennyire tudtam segítettem neki fújó, szívó gyakorlatokat csináltunk. Itt állunk az iskolakezdés küszöbén és nem(csak) az a gondunk, hogy nem pörög ki az "r"hang, hanem a zöngés-zöngétleneket cseréli. Elképzelhetetlen számomra, hogy fog menni az írás-olvasás. Tudom, vannak csodák.

Két logopédusnak is írtam, akik rövid ideig foglalkoztak vele az oviban(majd kiléptek) , hogy magánúton vállalnák-e Vince fejlesztését. Egytől jött válasz, hogy szeptember közepéig nála teltház van.

GEM nem ad logopédiai órákat a vírusra való tekintettel, amit valahol megértek. Nem nyúlnak be a gyerek szájába, nincs nyál, nincs köpködés. Vírus van és romló állapot.

4 megjegyzés:

  1. Marcinak is volt logopédiája elsőben, és ő sem kapott semmilyen feladatot a digitális oktatás alatt. + neki is volt egy oktatóváltása, mert félévkor nyugdíjba ment a korábbi. Az újjal meg nem volt lehetőség megismerkedni.

    VálaszTörlés
  2. Hát, ez most tényleg nem egy jó helyzet ilyenkor, és gondolkoztam erősen, kit tudnék ajánlani, de rájöttem, hogy akihez anno Máté járt és nagyon szerette, már rég nyugdíjas, aki Tománál az oviban volt, szintén nyugdíjba ment, mondjuk Tomának nem volt dolga vele, nem kellett járnia, de amikor a felmérést végezte az iskolaérettségest sem volt a szívünk csücske :) , szóval akkor sem ajánlanám, ha még dolgozna, sajnos... Van még valaki, aki jó is szerintem, de állandóan tele van gyerekkel de azért megkérdezem...

    VálaszTörlés
  3. Akihez még Ákossal jártunk, biztos nem ajánlanám, annak idején annyira kiidegelt a viselkedésével, hogy elég viharosan váltunk el.
    Ábelnél az iskolai logopédus küldött feladatokat a karantén idején (nekik kötelezően kiadta a főnökük) és egy kósza kérdésemre kiderült, hogy hajlandó távolról fejleszteni, messengeren hetente hívtuk egymást. Ismerőstől is hallottam, hogy ők skype-on végig dolgoztak. Nálatok biztosan a nyugdíjazás is bekavart.
    Azért én is gondolkodom, hátha tudnék ajánlani...

    VálaszTörlés