Összes oldalmegjelenítés

2019. március 19., kedd

János vitéz a Nemzetiben

Március 15.-én ingyenes előadás volt a Nemzeti színházban a János vitéz(előzetes regisztrációhoz kötött). Ötödikes tananyag, Kendének már nem lesz újdonság:) A történetet nem ismerte, ott látta-hallotta először. Jó felidézni a rég olvasott művet, a végére abszolút nem emlékeztem. Jancsi kalandjait Kende is tudta követni, értette .
Gyerekkoromban volt egy bakelit lemezünk, Halász Judit énekelte Iluska szövegét és a borítón is ő szerepelt. Olvastam kritikát az előadásról(egyik sem emelte e fellegekbe, sőt!), Vidnyánszkyval kapcsolatban is vannak fenntartásaim, őszintén nekem tetszett az előadás.
A szereplők zöme kaposvári növendék, fiatalok, ügyesek, lelkesek, ami teljesen átjött. Szűcs Nelli játszotta a mostoha szerepét, rajta sokat kacagott Kende is. Ő "mindent vitt", nem túlozta el a mostoha szerepét.
Táncoltak, énekeltek, szavaltak. Három kisgyerek ült a színpad szélén és időnként narrátorként felolvastak a szövegből. Divatosnak számít(mostanában több darabban is láttam), hogy a színészeket felhúzzák a levegőbe és ott mozgatják őket, nemcsak a színpadon zajlanak az események.
Hosszú volt, egy szünettel 2,5 órás. Tériszonyos vagyok, karzat 8 sorba szólt a jegyünk, kérdeztem Kendét, hogy kérjek-e neki ülésmagasítót, de nem kellett(nem ültek előttünk)és teljesen jól láttunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése