2015. február 18., szerda

Bécsben I. rész

Még születésnapomra kaptam Zolitól azt a  majdnem egy hetet, amit Bécsben töltöttünk.(Amikor szóba került, hogy hova menjünk, azaz hova üssek le kupont, akkor belföld mellett tettem le a voksom, mégpedig azért, mert Vinci nem bírja az autóutat. Másrészről szeretem a habzsidözsit, jó az,ha az ember elé teszik a reggelit és a vacsorát. Zolinak sikerült meggyőznie, ma már nem bánom, hogy elhagytuk az országhatárt)
Négyesben(dokinéni megkérdezte, hogy kettesben?!)a két virgoncot sem maradt ki a jóból.
Aktívan, kirándulva, kulturálódva teltek a napok.
Mindig az elindulás és a megérkezés a macera, pakolásban már rutinom van, mégis ha betettem egy pakkot, Vini kivett valamit.
Lehet akkor pakolni, ha alszik, csak Ő, a szuperérzékeny gyermek minden neszre felébred, ezért marad az együtt készülődés.("Tisztasági "csomag része volt a 100-as zsepi, amit kibontott és darabjaira szedte)
Itthon megebédeltünk, a maradékot dobozba tettem, mert ott nem kaptunk vacsorát. Ramada hotelben szálltunk meg(a név tényleg garancia),  minden igényt kielégítő apartmant kaptunk(pláne, hogy nem kellett ráfizetni). Okosan tettem, hogy vittünk egy napra elegendő meleg ételt, mert baromi drága a kaja.
Az odaúton többször megálltunk,
Marché a kedvenc megállóhelyünk:)
mert Zoli rosszul volt(autópályán rám szól, itt állj meg, mert hánynom kell...),fiúk jól bírták.
Itthon fejben elterveztem a programot, egyedül a Hundertwasser ház maradt ki(Kende csak Hundergassernek hívja, aranyos volt, ahogy pár nap után próbált németül-angolul beszélni)Minden reggel 8-8.30 körül elindultunk csavarogni és este 17 körül mentünk vissza  a hotelbe. Az időjárás kegyes volt hozzánk, 7-10 fok között, csodálatos napsütéses időben kirándultunk. Érződött a tavasz a levegőben.
Első nap az autót a hotel mélygarázsában hagytuk(17Euro), másnap reggel kerestünk ingyenes parkolót, de nem találtunk, beálltunk egy P+R parkolóházba(hátránya, hogy nem lehet több napra előre megvenni a jegyet, előnye, hogy olcsó: 4Euro. Egyik reggel sokáig szöszmötöltünk és lejárt a jegyünk, várt egy 40Euro-s büntetés:(
A szállásunk kb. 10 percre volt a metrótól-gyorsvonattól-busztól-villamostól. Florisdorf volt a megálló neve, mi csak Flórián térnek hívtuk. Nagyon jó a tömegközlekedés,
nem akadály a babakocsi, mert mindenhová lifttel el lehet jutni(nálunk csak a 4-es metró építésénél gondoltak a babásokra, mozgássérültekre), a gyorsvonat tényleg gyorsvonat, max. 2 percet vártunk. Amikor kiszálltunk a metróból, akkor nem volt rés a "járda"és a metró között.
Második nap után már nem kellett segítséget kérnem, ment minden,mint a karikacsapás.
Csavarogtunk az állatkertben,
Kendus nagyon élvezte: "Anya, nézd!", "Anya, nézd!",
Vini rohangált, nehéz vele A. pontból eljutni B. pontba. A budapesti állatkert szerintem színvonalasabb,
nagyobb az állatok mozgástere,
látványosan jobban tartják itt az állatokat,
itt több állatfaj van
Hangyák másznak az alagútban
és családbarátibb a fővárosi.