Összes oldalmegjelenítés

2014. április 16., szerda

Zalacsány II.rész

Magyarország annyira gyönyörű, Ausztriában szívesen kipróbálnám az életet, de itt érzem jól magam, itt vagyok otthon.
Imádok utazni, szerencsésnek mondhatom magam, mert Zoli jóvoltából tulajdonképpen mindenhol jártam belföldön. Ő ment kocsiért, én mentem vele, amíg nem voltak gyerekeink. Lettek kedvenc falvak, városok, éttermek.
Mióta Kendus megszületett nem voltunk külföldön és nem is vágyom rá(na jó, Amerikába elmennék:), azt gondolom, hogy gyerekkel könnyebb belföldön kikapcsolódni: nem kell sokat utazni, tudom mire számíthatok. Vinci nem alszik autóban, így a 2,5 órás Zalacsányig tartó út alatt, azért többször tartott ordítós műsort. Fáradt, aludni nem tud(nem is értem miért, a legtöbb gyerek alszik autóban, mondom a LEGTÖBB), marad a hordozóban való ringatás. Apropó hordozó: még használjuk, mert nem tud stabilan ülni, az ültetés híve nem vagyok. Majd, ha megy az önállóan felülés/ülés, akkor megkapja Kendus autósülését és Kendére már az irodában vár az új Römer ülés.(amit a múlt heti Hungexpos börzén vettünk)
Helyes

Voltunk Hévízen egy délután(pont aznap fulladt valaki a tóba), többször jártunk már Hévízen, de valahogy a tóban még sosem fürödtünk. Ettünk egy finom fagyit, sétáltunk, bambultunk.
Érezhető, hogy országunk leggazdagabb települése. Mindenhol virág, főleg tulipán: különlegestől az egyszerűig.
Kendust szólongattuk az utcán, egy bácsi a neve hallatán odajöttünk hozzánk és elkezdte kérdezni tőlünk, hogy mi tudjuk-e mit jelent a neve:)közvetlenül odament Kendéhez és megpörgette őt, aztán szóltunk neki, mert Kende nem bírja a pörgetést, iszonyúan elszédül.

Keszthely is közel van Zalacsányhoz.
Egy délutánt Keszthelyre is szántunk.
Megcsodáltuk a felújított sétálóutcát
és benne két múzeumot(a sétálóutcában legalább hat múzeum van): játék-és a babamúzeumot.
A játékmúzeumban(10000 darabos gyűjtemény)csak tátottuk a szánkat: emlékszel?neked volt ilyen?(kérdezi tőlem Zoli, aki 14 évvel idősebb tőlem:). Érdemes elmenni, a pláne, hogy az egyik teremben a falon ringóbabakocsik lógtak:)Moncsicsitől a kinderfiguráig, tankoktól-süsüig minden van.
A babamúzeum csalódás volt: ide csak Kendével mentem be. Két elírást vettem észre és szóltam érte: az egyik, hogy Hollókő  és Őrhalom is Heves megyére volt kiírva. Na én,mint büszke nógrádi ezt nem hagytam szó nélkül!Persze a pénztáros a saját tudását nem hagyta megkérdőjelezni.
Itt is ettünk fagyit, felejthetőt.
A kastélyba nem mentünk be, későn értünk oda és egy fél nap kell rá, csak a parkban sétáltunk. Jövőre azt is felújítják(maga az épület szerintem nincs olyan rossz állapotban, sőt!, de a parkban elférne pár új pad, ismertető a növényekről, virágültetés)
A lábunkat lejártuk, vacsora előtt Vinci aludt 30 percet, korgó gyomorral mentünk vissza a szállásunkra vacsorázni.

1 megjegyzés:

  1. Csodás helyeken voltatok, ahogy látom a szép időt is kifogtátok :) Szép az egész család, örülök, hogy sikerült kikapcsolódnotok és jól éreznetek magatokat :)

    VálaszTörlés