Összes oldalmegjelenítés

2014. március 24., hétfő

Betűk, olvasás

Másodszülöttem önállóan kúszik(azóta mióta elkezdte a kúszást, jobban is alszik!!), elsőszülöttem betűket ismer fel. A családtagok kezdőbetűivel kezdte, nyomtatott, nagybetűket felismer, az ékezetesek még nem mennek, keveri őket.( Az olvasás és az óra érdekli mostanában. Arról már sokszor írtam, hogy rendszeres program nálunk a könyvtárazás, este (ha itthon van, akkor ebéd után is) könyv vagy diamese van alvás előtt.
Magától választ könyveket a könyvtárba, az utóbbi időben a várakról, történelemről,lovagokról, csatákról szólok jönnek be neki.(töris énemnek ez nagyon tetszik, valamit mégis örökölt tőlem ez a gyerek:)

 Ami még feltűnt, hogy olyat választ(legtöbbször), amiben kevés a kép és sok a szöveg. Kedvence a Fabula Stúdiónál megjelent Veszélyben a királyság című könyv. Az olvasást lehet vele gyakorolni, 6 éves kortól ajánlott, a könyvben sok színes ábra van, nagybetűs szöveg, könnyen értelmezhető mondatokkal. 37 oldal. Hétfőn kivettük a könyvtárból(ő választotta), péntekre megtanulta a mesét. Esténként egyszer olvastam el, egyszer csak szünetet tartottam az olvasásba és ő folytatta a sztorit!Mondom, hogy szivacs agya van a gyereknek és jó memóriája(bárcsak az óvodába is felismernék ezt(is)
Valamelyik este vasaltam, közben ment az rtlhíradó, amit csak kékfénynek hívunk. Kende megállt a tévé előtt és kibetűzte a szalagcímen lévő szöveget, majd összeolvasta!!Leesett az állam!(Az apja szerint ez nem normális)

Már régóta szemeztem egy rajztáblával, egyik oldala mágneses(betű-és számkészlet)van hozzá, legfelül papírtekercs, és aszfalt krétával is lehet rá rajzolni. Négy lába van, egy kis polc van a legalján, játék óra, színes golyók és abc is tartozik hozzá. Mióta megkapta(Lild-ben volt kapható, német márkájú)azóta esténként rajzol, mondja a betűket és igazítja az óra mutatóit.
Ha olyan helyen sétálunk, ahol van szobor kérdezi, hogy kit ábrázol. Városközpontban mondja: "Anya, szerintem ez Kossuth Lajos:)"

Mi lesz vele az iskolában???
Engem is érdekelt a betűk világa, ha jól emlékszem 5 évesen már én is olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése