Összes oldalmegjelenítés

2014. március 16., vasárnap

Babamasszázs

Babamasszázs tanfolyamon voltunk Vincivel Csepelen.
Csepelt megmagyarázhatatlan okok miatt nem szeretem, most is csak azért mentünk oda, mert ingyenes ott a tanfolyam, máshol, pl. nálunk a kerületben fizetős.
Anno, Kendével is jártam, akkor Gyálra Noémivel és Noellal együtt. Emlékszem Kendus is nagyon élvezte.
Még télen láttam a csepeli védőnőknél a kiírást, hogy babamasszázs tanfolyam indul,ha összejön néhány fő. Eddig kellett várni, ami szomorú, mert új dolgokat tanul az ember, ami a babájával kapcsolatos, együtt vagyunk és még ingyenes is. Jó, hogy a pár évvel ezelőtt tanultakat, hallottakat ismét felelevenítem.

A védőnői szolgálat egy új építésű tömbben van, szép, tiszta(a miénkről ez sajnos nem mondható el).Képes Anikónak hívják a védőnőt, bátran leírom a nevét, mert kedves, mosolygós, szimpatikus, 4 éve végzett, látni rajta, hogy szereti a munkáját.
5 alkalomból áll az egész és kb. 50 perc.
Mire odaértünk, Vinci bealudt a kocsiba, de olyan mélyen, hogy a cumi nem volt a szájában, de a szája még mozgott. Anikó azt mondta, hogy ha akarunk maradunk és nézem, amit mutat, ha menet közben Vinci felébred, akkor bekapcsolódunk, ha nem , akkor jövő héten kezdünk. Mindig van ismétlés.
Maradtunk,kb. 10 perc után elkezdtem Viniről lefejteni az overált(amikor hazafele mentünk az autó hőmérője már 18 fokot mutatott)ennek köszönhetően felébredt. Mosolygott és kacagott, látszott, hogy jól érzi magát.

5 fiúra 1 lány jutott a csoportban:)A legidősebb az én fiam volt. 2-3 hónapos korában, amikor tombolt a hasfájás, akkor is masszíroztam a pocakját. Ideig-óráig hatott.
Mindenki bemutatkozott, majd a védőnő kérte, hogy mondjuk el a névválasztásunk történetét. 5 fiúból 3 Noel volt:)A védőnőnek még csak "Zsuzsi" babája van, rajta mutatta a mozdulatokat. Kaptunk ragaszthatós névtáblát, ami Vincinek annyira bejött, hogy először széttépte, majd megkóstolta és a szomszédtól is lenyúlta.
A csoportban 3-5 hónapos babák vannak, Vinci már nem marad egyhelyben, elvette az egyik kisfiútól a cumit, másnak a játékát próbálta ki. A hasmasszázs helyett a hátmasszázs jött be neki, na és a talpak, boka körüli cirógatás. Volt indiai masszázs és svéd masszázs is, természetesen babákra szabva.
Mi vittük az olajat, nekem a Gabi márkájú vált be és a napraforgóolaj:)
Anikó mesélt a hidegen sajtolt, növényi olajokról és az ásványi olajokról is. Kaptunk egy kis füzetet, amiben ábrák segítségével mutatják be a masszázst. Ebben a füzetben több mindent összegyűjtött Anikó, van benne egy kis írás a babák tudatállapotáról, ami nekem kifejezetten tetszett az a fejezet, ami arról szól, hogy sírós babák pedig vannak:)
Részlet ebből: "Nem tart örökké. Saját tapasztalatomból tudom, hogy rémes dolog egy állandóan üvöltő gyerekkel együtt élni. Két dolog vigasztalja ilyenkor az embert. Az egyik, hogy ezzel nincs egyedül, sőt...
A másik, hogy a nehéz korszak nem tart örökké. Amikor a baba kezdi fölfedezni a világot, egyre több dolga lesz. Nem ér rá annyit bömbölni."(Sződy Judit)

1 megjegyzés:

  1. Én is jártam a nagyobbik gyerekünkkel anno, ott sem voltak sokan. De tényleg hasznos dolgokat lehet tanulni.

    VálaszTörlés