Összes oldalmegjelenítés

2012. május 6., vasárnap

Nyílt nap az óvodában

Valamelyik este nézegettem a kerületi óvodákat a neten és rábukantam a körzetes ovink nyílt napjára.
Furcsa, hogy a körzetes ovi gyalog kb. 1 óra, míg az általam kinézett soroksári 5 perc gyalog. A bibi annyi, hogy közigazgatásilag Erzsébethez tartozunk, de Soroksár már az utca vége.
Soroksáron az ovi egy családi házban üzemel(önkormányzati, állami)3 csoport van és barátságos a környezete, ahhoz, hogy Kende egyszer oda járjon soroksári lakcímmel kell rendelkezni.
A körzetes óvoda zöldövezetben van, egyben a bölcsivel. Jó a közlekedés, a villamos majdnem előtte áll meg, kocsival lehet parkolni, busz is kb.3 percre.
Nyílt nap lévén érdeklődve, kiváncsian elmentünk Kendussal.
Ahogy bementünk az épületbe, elkezdett ordítani torka szakdtából, ki kellett venni a babakocsiból és szorította a nyakam. Úgy éreztem, hogy az óvónők, dajkák nincsenek felkészülve a szülők kérdéseire, a szülők látogatására.
Egy család segítő vezett körbe, szegénynek nem volt hangja, tőle nem lehetett kérdezni. Odavezett egy kezdő óvónőhöz, ő sem volt elég tájékozott.(tejcukorérzékenységről, beíratkozásról kérdeztem)
Az óvoda: tágas termek vanak, óriási udvar(fővárosi viszonylatban),ha jó az idő,akkor kint vannak a levegőn a gyerkőcök,  sok kinti és benti játék. A csoportokban max. 25 fő van, minden csoport tele van, 2 óvónő és egy dadus jut egy csoportra. Integráltak a csoportok, gyakori a sérült gyerek.4 étkeznek, van gyümi is. Tisztaság volt, benti cipő nekem is kötelező volt és zárták az ajtókat(ennek kifejezetten örültem)és megadott időpontokban nyitják ki, természetesen van csengő:)
Külön foglalkozás: karate, kori, úszás(hittan, néptánc jelenleg nincs)
Nyáron 1 hónapra bezár az intézmény.
Kérdés, hogy Kende mikor lesz ovis: 3 év 9 hónapos lesz,amikor oviba mehet. 3 évtől kötelező, de ha lesz tesója, akkor nem veszik fel(állítólag), a jövő zenéje, hogy mikor kell majd beíratni.
Vannak emlékeim az óvodából, utáltam arra emlékszem...........................
Ami szimpatikus az a kispesti waldorf , messze van és fizetős:(
A játék és a kézműves foglalkozások, na meg a sok mozgás lételeme KEndusnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése