2022. július 30., szombat

Balatonalmádiban nyaraltunk

Ha nyernénk a lottón, akkor biztosan lenne egy ingatlan belőle a Balatonon, mert nagyon szeretjük!Az első pillanat után fogva tart és az autó ablakából nézem, hangosan felkiáltok, :"ott a Balaton!Nézzétek!"Eddig kimondottam déli parti voltam, szeretem azt, hogy jó sokáig csak térdig és a víz, gyerekbiztos és a gyerekkorom nyári táborait is a déli parton töltöttem. Szigligetet Tamásék mutatták nekünk először, azóta nagy kedvenc. Az idei nyaralást teljes mértékben Zoli intézte, jöttek a nagy gyerekei is velünk. Balatonalmádiban talált elfogadható áron házat(ott még úgysem voltunk). Tökéletes nyaralós időnk volt, kánikulával, amit az ember egszívesebben a vízben tölt el. Zoli távolról szereti a Balatont(cukorból van:)ha bejön a vízbe, fél, hogy vizes lesz:)Vince olyan, mint én, már vacogott, lilult a szája, de még akkor is kért 5 percet. Balatonalmádiban a strand számunkra 5 csillagos, homokos rész egy szakaszon, nem mélyül hirtelen(A fiúk még nem vizbiztos úszók, csak megítélésük szerint:), tiszta mosdók, elfogadható áron lehet lángosozni, nekünk ennél több nem kell. Ha Balaton, akkor hajókázás is, mi mindig Bahart járattal megyünk és kihasználjuk Vince Kajla útlevelét, amivel ingyenes az utazás. Tihanyba mentünk(az év talán legmelegebb napján), megnéztük a Levendula házat és a mellette lévő Levendula múzeumot is. Az utóbbiban egy filmvetítéssel kezdtünk, sok érdekességet megtudtunk a környékről és a levendulásról. A klíma és a sötét hatására Vince bealudt és nekem is le-lecsukódtak a szemeim. Utána kipróbáltuk a játékokat: mocsárjárás, tapogatós játék, puzzle-t raktunk. A Levendula házba a kiállítás után leültünk és néztük, hogy mik készülnek belőle: egy üvegfal választja el a látogatókat a szorgos kezű lányoktól, akik tusfürdőt, olajat, kozmetikumokat készítettek. Menüt ebédeltünk és hazahajóztunk. Ha Balaton, akkor biciklizés is. Béreltünk 6 kerékpárt és eltekertünk PAloznakig. Az egyes bicikliseknek kialakított megállókban patyolta tiszta mosdó fogadott(kézfertőtlenítő, szappan), pumpa, szerelőállvány stb. A meleg idő nem szegte kedvünket és az út elég forgalmas volt, kb. 8 km mentünk, mert Balázs gyerekkora óta nem ült bicón és nem érezte komfortosnak. Ha Balaton, akkor dottó(vagy MÁV). Idén Balatonfüreden utaztunk dottón, ennek ára elég borsós volt és a hölgy, aki kinézetre a főnök volt, ránk szólt, ha csaléd vagyunk, akkor 1 sorba üljünk. Na nekem lelógott a fél lábam és zsibbadt a másik, mert annyira szűk hely maradt(9 km 8000 ft, 2 felnőtt+2 gyerek) Ha Balaton, akkor halas étel. Füreden a Halas Bisztróban ettünk nagyon finomat!

1. Nagyon jó hely Almádi, mi is szeretjük :) ! Gyerekkorom óta sokat jártunk oda, tavaly ott nyaraltunk egy szép villában, mindenki szerette, jó kis hely ) !