2021. július 29., csütörtök

Szeleste

Vince mindenhonnan szórólapokat, reklámújságokat hoz. Mintha vonzaná a kezét, mindenhol megtalálja őket.(Egy emlékezetes történet: Londonban mise közben hátulról összeszedett néhányat, megnézegette őket,szóltunk neki, hogy nem kérünk többet, erre egy idős nő-biztos megörült, hogy van, akinek szüksége van rá-a kezébe nyomott mindenből 1-1 példányt:) Sárváron az apartman recepcióján hozott a kínálatból, mi pedig rendes szülők vagyunk és átnéztük, akkor lettem figyelmes Szelestére, később láttam egy fb csoportban is. A falu rendezett, tiszta, rögtön megtaláltuk a kastélyt, ami szállodaként működik.
Ebédidőben érkeztünk, egy kedves pár, akkor ment ebédelni és miközben mi hangosan gyönyörködtünk, mondták, hogy nézzük meg az arborétumot, a kánikulában erdőben és arborétumban az árnyas fák között sétálni az egyik legjobb dolog.
Rajtunk kivül nem is volt más:)Gyorsan rákerestünk az arborétum történetére(nem lennék ott kertész), találtunk egy Petőfi Filmszínház felirattal elhagyott, használaton kivüli épületet, de konyhakertet gyógynövényekkel is. Amikor elfáradt a banda, akkor lepihentünk egy-egy padon, a fiúkat nagyon érdeklete, hogy milyen és mennyibe kerül a szállás bent a kastélyban, hazafelé vettünk kaparós sorsjegyet, de sajnos hiába.
A kastély kivülről szép állapotban van, olyan mesefilmbeillő az egész.
Mellette van egy hotel és a strand, gyógyvízzel. Gondoltuk, hogy zárásként fürdünk, de zárva volt és úgy tűnt, nem frissen-covid miatt-bezárt starndról van szó, végigjártuk, láttuk, hogy még egy kék kinti csúszda is van és a gyógyfürdőt németül is kiírták. Ilyennel még nem találkoztam, hogy gyógyfürdőt, ami egy óriási kincs bezártak. Megkérdeztünk egy helyit, hogy mióta és miért nincs nyitva. Állítóalg azért, mert nincs csatornázva vagy csatornázási gondok voltak vele, ez furcsa, akkor hogyan kaphatott üzemelési engedélyt. Mindenesetre van benne üzlet, szerintem és kár veszni hagyni, szomorú látni, hogy évek telnek el és az enyészeté, pusztulásé lesz. A fürdő az utolsó az utcában, de megnyugtatott a helyi fazon, hogy a hotelben is kellemes a gyógyvíz, menjünk oda. Látszott, hogy a hely célközönsége inkább a felnőttek és csend van, nyugalom, kihagytuk, még sétáltunk egyet a Rába partján(könnyen átúszható Sárvár határában, láttuk, hogy nem mély, de kihagytuk.)Kavicsokat gyűjtöttünk, csináltunk családi képeket és hazajöttünk.

1. Szeleste - olvastam most erről cikkeket, szokás szerint az önkormányzat és a magántulajdonban levő fürdő tulaja egymásra mutat. A lényeg, hogy az önkormányzat állítólag nem tud szennyvíztisztító kapacitást teremteni a fürdőnak, akármit is jelentsen ez. Nagy jár, mert egyedülálló a víz itt Európában is.... :( MIndössze néhány évig volt nyitva és több mint 10 éve zárva....