2020. július 28., kedd

Fonyódon nyaraltunk

Fonyódon most nyaraltunk először, egy ideig mindig az volt, ha Balaton, akkor Siófok, gyerekkoromban pedig Fenyves. Nekem a déli part sekélysége a fiúk szempontjából jobb, egyiknek sincs biztos úszása(sőt Vince mentőmellénnyel vízibiciklizik)
, Kende bátor, de nem magabiztos.
Szállásunk a központtól 15 perc könnyű sétával megközelíthető, egy nyugdíjas nő házát béreltük ki, jutányos áron. Eredetileg 3 éjszakára mentünk volna, a hét fennmaradó napjaira nem tudta kiadni a házat, ezért felhívott és megegyeztünk, hogy 1 hétre megyünk.
Gyerekkorom nyári táborozásai óta 1 hetet nem töltöttem a Balatonon. Egy biztos, nagyon sokat változott pozitív irányban a turizmus, vendéglátás, kirándulóhelyek, part.
Egy délelőtt kivételével(amikor szakadt az eső, akkor is elmentünk a piacra)végig gyönyörű, nyári napsütéses időt kaptunk.
Fizetős strandra mentünk(2000/család), ami nagyon megéri, kulturált, tiszta mosdó, kukák, vizes és száraz játszóterek várják a családokat. Utáljuk a hínárt, a strandon pedig igazi homokos, viszonylag kevés hínárral találkoztunk.
Aki Fonyódra megy, ne hagyja ki a belga gofrit a strandon, amikor másodjára mentünk, már ismerősként köszönt nekünk a lány(mi vagyunk a hisztizős kisfiúval, aki mindent akar. Gofrit, fagyit, sültkrumplit, nuggetset, mindent, ami az étlapon van)
A legnagyobb szenzáció a vízibiciklizés volt!Fonyódon egy menő vizitaxit béreltünk, Szigligeten retrós felhozatalból választottunk.
Kétszer hajóztunk Badacsonyba. Kajla útlevelet váltottunk ki a városi könyvtárban(pecsételő hely), így ingyenes lett a fiúk hajókázása. Már a megérkezésünk napján átmentünk desszertezni a Hableány étterembe, ami a Laposa Birtokközpont része. A kívánságlistán szerepelt a palacsinta valamilyen felfújt vagy klasszikus sütemény, az utóbbiból nudli lett. Csak ajánlani tudom a helyet!Több helyen ebédeltünk/vacsoráztunk a környéken és minden nagyon finom volt, bárhová ültünk be. Előfordult, hogy célirányosan mentünk (we love Balaton kiadványból szemezgettünk)egy étterembe és az is, hogy csak beültünk az autóba és bolyongtunk. Így találtunk rá a magyaros ételeket kínáló, műemlék épületben álló Présház étteremre.
A néni, amikor átadta a házát, bemutatott a tűzhelynek, pontosabban a gázos tűzhelynek:)Ha nyaralunk, akkor én is nyaralok és nem vagyok hajlandó főzni, sütni. Itthon örömmel megteszem, egy nap kétszer-háromszor is, de nyaraláskor nem a konyhában szeretném az időm tölteni. Ezek után nézett rám kerek szemekkel:)Utazás előtt itthon többet főzök és elviszünk magunkkal 1-2 napi ebédadagaot