2020. január 7., kedd

Élményeink Londonban I. rész

Kende kívánsága az volt, hogy szülinapra, karácsonyra, Mikulásra szeretne elmenni Veronába. Ott él a két barátja: Angelo és Marcelo. Nézegettük az utakat és azt láttuk, hogy repülővel át kell szállni, busszal nem vállaljuk be a 10-11 órás utat, autóval télvíz idején nem megyünk ennyit. De ha már benne voltunk az utazás tervezésébe, a cél módosult, így lett London. A fiúk születése előtt sokat utaztunk(Ázsia volt a legmesszebb), aztán megváltoztak a prioritások. 10 éve nem ültem repülőn(fapadoson még soha, de nem éreztem fapadosnak. Anno Malév géppel mentünk Frankfurtba, azon féltem), a fiúknak ez volt az első repülős élmény.

Repülés: A gyerekek is nagyon várták!Vince azt, hogy taxival megyünk ki a reptérre!A jegyünket olcsón vettünk(ma ránéztem 5ezer Nürnberg és 20 ezer Madrid)Zoli meggondolatlanul 5.40-es és 6.25 ös gépekre vett jegyet, érkezéskor és távozáskor is hajnalban keltünk, nem jelentett gondot, mert dolgozott bennünk az adrenalin és napszaktól függetlenül nagy élet van a reptereken.
A gyerekek ültek az ablak mellett, Vince akkor aludt el, amikor landoltunk...nem volt könnyű felébreszteni. Kende pedig hangosan énekelt: "ellopták a biciklim a piros-fehér biciklim"kezdetű alkeszdalt, rászóltam utána kezdett el hangosan imádkozni és egyházi énekeket énekelni. Azt mondta, hogy nem akar az űrbe menni és úgy érzi, hogy zuhanunk. A mögöttünk ülő nő a sálat már a fülére tekerte:)
Hazafele Kende elsápadt és rosszul lett, Vince szerencsére végig aludta.

Szállás: bookingon foglaltunk hotelt. Az árakat ismerve ezt is olcsón hoztuk ki. 4 csillaggal hirdette magát, mi kevesebbre értékeltük, de tiszta volt, mindennap kivitték a szemetet és ha kellett hoztak tiszta törölközőt, ez számít leginkább.  Temze partján, a banknegyedben volt. Bejelentkezés után rögtön leveszik a teljes összeget a kártyáról és nem távozáskor(ahogy belföldön szokás). Utolsó nap a hajnali utazás miatt a reptéren lévő szállodában foglaltunk szobát, egy neves szállodalánc tagja. Nem csalódtunk.

Étkezés: minden nagyon drága Londonban. A városon belüli utazás és az étkezés is. Mi nem kértünk reggelit(6000ft/fő/nap lett volna a szállodában). Mindenből kihoztuk a legjobbat, legtöbbet és ott spóroltunk ahol tudtunk. Nem kóstoltuk az angol reggelit és nem ettünk steaket. Ellenben zárás előtt bevásároltunk a Tescó Expresszben, ami a szállodától két sarokra volt és 5 perc sétára egy másik szupermarket. Így jutottunk 400 forintért(átszámítva)egy egész grillcsirkéhez. Minden nap gyalogoltunk, turistáskodtunk. szendvicseket vettünk és azzal töltöttük fel a hátizsákot, gyümölcsöt és pékárút. Elmentünk egy indiai étterembe(több gasztrooldalon ajánlják), húú, hogy ott milyen finomat ettünk, soha nem felejtem el. Rengeteg mennyiséget hoztak, pedig a fiúknak fél adagot vettünk, de grátiszban kaptunk különböző salátákat. Másnapra megvolt az ebédünk is belőle:)
Egy talponállónál(ahol még asztal sem volt)4 gofrit vettünk(nem volt nagyobb a tenyeremnél)átszámítva 6000 forintért. Soha olyan jól még nem esett gofri forró nutellával, mint ott.

Tömegközlekedés: nem váltottuk ki az oyster kártyát, mert kiszámoltuk, hogy olcsóbb, ha vonaljegyeket veszünk. Minden ki van táblázva, második nap úgy mentünk és szálltunk metróról buszra és vonatra, mintha mindennap ezt csinálnánk. Első nap felszálltunk az emeletes buszra, azt hittük, hogy jó rá a vonaljegy, nem szólt senki, mi jöttünk rá, hogy hoppá illegálisan utazunk. Poénból a végállomáson szálltunk le, ami egy muzulmán negyed volt(a közeli szupermarketbe csak mi voltunk fehérek), Kende megjegyezte: "Miért öltözött itt be minden néni nindzsának?Pedig még nincs is farsang!"

Időjárás: mindenki riogatott, hogy borús és jeges szél fog fújni. A kedvünkért sütött a nap, kellemes 12 fokot kaptunk az égiektől. Tipikus kirándulóidő. Ha ezt tudom, akkor viszem az sportcipőm, mert a bakancsok feltörték a lábam(ennél nagyobb bajom soha ne legyen)

Érdekességek: a történelmi helyekre drága a belépő, mi körbejártuk, gyerekeket nem kötötte volna le, de a Természettudományi Múzeuma bementünk, minden múzeum ingyenes.