Összes oldalmegjelenítés

2020. január 16., csütörtök

Iskolanyitogató először

A körzetes iskolánkban hétfőn tartották az első ismerkedős délutánt. Hozzáteszem a körzetes iskolától messze lakunk, átgondolatlanul rajzolták át a körzeteket. A hozzánk legközelebb eső két iskola, már a másik kerülethez tartozik, határon vagyunk. Az eddigi körzetes iskolát pedig átvette az egyház.
Nagyon készültünk rá, Vince izgult, olyannyira, hogy még éjjel 11-kor nem aludt, 3-kor becsurgott egy kis pisi és 5-kor már ébren volt. Ígértük neki, hogy uzsonna után ott leszünk érte, váltás ruhával mentem, tudtam, hogy az udvaron dagonyázni fog(mégis kettőjük közül ő vigyázz jobban a ruháira), inget kapott és indultunk(az oviban megjegyezték, hogy milyen elegáns:)
A kiírt időpont előtt érkeztünk egy kicsivel, megkerestük a mosdót, evett egy kis kekszet. Kíváncsi voltam arra, hogy milyen gyerekek(szülők)jönnek ki délután 4-kor az épületből. Olyan sok minden leszűrhető belőle.
3-4 szülő eljött gyerek nélkül. No comment. Összesen 13 érdeklődő nagycsoportos(többségében lányok voltak)ment el az első ilyen délutánra. Ez a szám is elég beszédes, 2 osztályt indítanak(vagy tervezik), egy rajzos és egy drámás. Most a rajzos tanítók tartották a foglalkozást. A mi ovinkból senki nem jött, ismerős sem volt, pedig több helyen hirdették.(Kendével anno jártunk olyan nyitogatón, ahol ő volt egyedül)
Minden gyerek bemutatkozott, elmondta, hogy melyik oviból jött és ki az óvónénije. Vince csak I. nénit mondta, azt is olyan halkan , az orra alá piszmogva, hogy csak én hallottam. I. nénihez kötődik, ő a mindene, a játékokban is megjelenik a képzeletbeli I. néni, Vince azt mondja, hogy ő a legjobb barátja.
Rövid bemutatkozás után kiküldték a szülőket, a teremben tanultak egy hógolyós rövid mondókát(természetesen kihallottuk)és wc papír gurigából egy hóembert készítettek. Végezetül kaptak egy nyalókát........ez nálam kiverte a biztosítékot. Legjobb eszköz, hogy megnyerjük a gyereket. Sok mindent megengedik, jöhetnek nasik, édességek, egyedül a nyalókára vagyok háklis, tömény cukor(ennél már csak az lehetett volna rosszabb, ha kockacukrot kapnak), Vince hihetetlenül boldog volt. Hozzáteszem így ismeretlenül felelőtlenség nyalókát nyomni idegen gyerek kezébe, annyi cukorbeteg és egyéb érzékeny gyerek van.
A tanítónénik közül a leendő ofő Zolinak nem volt szimpi, szerinte erőltetett kedvesség volt az arcán, valójában nem az, elnevezte smasszernak. Következő hónapban egy másik páros mutatkozik be. Természetesen elmegyünk és megnézzük.

3 megjegyzés:

  1. Hát... ez nem hangzik túl jól. :-(

    VálaszTörlés
  2. Nyalóka??Ezt jól kitalálták. :) Nálunk annak idején pogácsa volt a sulinyitogatón és 100% narancslé :)
    A cukorkára, nyalókára én is háklis vagyok

    VálaszTörlés
  3. Poginak és narancslének természetesen én is örültem volna, a másik párosnak is adunk egy esélyt.

    VálaszTörlés