Összes oldalmegjelenítés

2019. szeptember 6., péntek

Már kattog az agyam

Vince 1 év múlva iskolás lesz.
Lefárasztott ez a hét(két szülői, évnyitás, úszás, fejlesztés, egészségügyi intézményekbe kontoll időpontot kérni), mégis ahogy láttam a megszeppent kis cuki elsősöket az évnyitón, arra gondoltam, ezt Vince nem üli végig csendben. Nincs az a helyzet:)
Sokáig az volt a bajom, hogy nem beszél, most ép a fordítottja.
Emlékszem anno Kendének elég korán kezdődött az iskolanyitogatós foglalkozások. Három-négy iskola jöhet számításba, ezért szerencsések vagyunk, hogy válogathatunk.
Logisztikailag az lenne a legideálisabb, ha oda járna , ahová Kende. Elsőtől kezdve mindennap van angol, és az SZMSZ-ben leírták, hogy vesznek fel SNI-t(arra hivatkoznak, hogy nem tudják a fejlesztést megoldani), látva  és ismerve Kende osztályát nagyon jó képességű gyerekeket tettek egy osztályba(egy kivételével, aki lebukott hozzájuk)
Szóba jöhet még a körzetes iskola, ahol művészeti , rajzos képzés van.....a másik osztály vegyes vágott(a szó negatív értelmében). Sokan dicsérnek egy kerületi iskolát, ami gyerekközpontú, sőt van logopédusok(ma már az is nagy kincs).
Eszembe jutott még a Waldorf is, a küldetésükkel és a hitvallásukkal tudok azonosulni, de sok mindennel nem. Közelebbről nem ismerem a Waldorfot, nincs vele tapasztalatom, egy nyílt napra biztosan elmegyünk. Kende iskolájának a közelében működik egy. Vince személyisége, habitusa a mai oktatási rendszerbe nehezen illik be. A magánfejlesztésen, ahová járunk több szülővel beszélve elmondhatom, hogy kevesen váltják ki az SNI-t, mennek el a szakértői bizottsághoz. Félnek attól, hogy nem veszik fel a gyereket normál iskolába, ha meglátják, hogy valamiben más, eltér az átlagtól. A magánfejlesztések számát lecsökkentettük, heti egyszer 1,5 órára(így is 60e forint négy alkalom), bele sem merek gondolni, hogy mi történik azokkal a gyerekekkel, akiknek nem megoldott az intézményi fejlesztés(egyre több ilyen van)és a család ezt a nagy anyagi terhet nem tudja vállalni. Őszintén ez egy bélyeg, rossz címke. Tág kategória az SNI, többféle diagnózissal kerülnek a gyerekek az SNI csokorba.
Speciális, logopédiai osztályba nem szeretnénk beíratni. Volt rálátásom a logopédiai osztályokra, ami valóban kis létszámú, azt láttam, hogy azok akik oda jártak, több más problémával is küszködtek a logopédia csak egy volt közülük.
Lesem az iskolák honlapját, tájékozódom .

3 megjegyzés:

  1. Hát, átérzem, mert tényleg nagyon nem lehet egyszerű! Mostanában eleve egy jó iskolát is nehéz találni, az meg külön megnehezíti a dolgokat nagyon is, ha valaki kicsit is kilóg a keretekből... Az egész oktatási rendszer, hozzáállás szerintem nincs ilyesmire berendezkedve és ahogy nézem az intézkedéseket és egyáltalán bármit, ami összefügg az oktatással (de akár azon kívül is) ez csak romlik, sajnos!

    VálaszTörlés
  2. Azt még lehagytam, hogy a Waldorf nekem is tetszik, de ugyanúgy vagyok vele mint te, hogy valahogy azért nem minden ragad magával :) , és onnan van egy olyan érzésem, hogy nehezebb utána minden, bár ki tudja, lehet én látom rosszul... Szurkolok, azért ez az év még itt van, szerintem kiválasztjátok a legjobbat a lehetőségek közül :) !

    VálaszTörlés
  3. Waldorf...aki oda megy, nem ezen a bolygón él. Nem akarok megbántani senkit, de ez a helyzet. Régebben egy ilyen suli mellett laktunk...

    Én oda vinném, ahol a tesó van, jó kis suli az, aztán majd alakul.

    Oktatás ügyről most inkább nem mondok semmit..., Hogy egyre romlana a helyzet, azt általában nem lehet mondani, viszont ránk most igaz...😭😭

    VálaszTörlés