Összes oldalmegjelenítés

2019. május 16., csütörtök

Brúnó Budapesten

Bartos Erikával szemben senki nem közömbös(környezetemben), vagy utálják vagy istenítik. Egy biztos a gyerekek rajonganak érte, Kende születése előtt találkoztam az írásaival először(Anna, Peti Gergő sorozat), akkora sikere volt/van, hogy többször újra kellett nyomtatni és az aukciós oldalakon is kapkodnak érte. Tud valamit az írónő:)
Az illusztrációi egyszerűek, a nyelvezete sem bonyolult, a történetek mindennapiak, talán ebben van a sikere titka. Kende szokott a könyvekből rajzolni, szereti a történeketeket. A lapokon több az illusztráció, mint a szöveg. Több könyvünk van tőle, ami meg nincs, azt olvastuk a könyvtárból.
Brúnó sorozat legutóbbi része Pest fényei címet kapta(Buda hegyei,Buda tornyai, Pest szíve) Néhány este alatt elolvastuk közösen(nagyobb a betűméret az átlagnál), szerencsések vagyunk, mert a legtöbb helyszínen jártunk már(legutóbb a Bókayban), örömmel fedezték fel meseolvasás közben a fiúk, hogy jé, mi itt voltunk, jé mi is sétáltunk már a Pozsonyi úton.
Óvodáskorúak szól a könyv(3+), mégis nálunk Kendét érdekli igazán. A könyvhöz készült foglalkoztatófüzet, sőt láttam már társasjátékot is. Inspirálódni is lehet belőle, pl: biciklizés a Naplás-tó körül vagy elmenni a Zászlómúzeumba(volt egy időszak, amikor Kendét nagyon érdekelték a nemzetek zászlói), tervben van, hogy egy esős hétvégén(ilyenből akad mostanában), megnézzük (kipróbáljuk a gépeket)a Flippermúzeumban.
Hiánypótló sorozat, eddig nem találkoztam mesés-városbemutató mesekönyvvel.

4 megjegyzés:

  1. Marci is szereti Brúnót. :-) Én is jobban bírom, mint az Annapetit, bár ennek is megvan az az idegesítő vezérfonala, mint az APG-nek. De én is szoktam innen inspirálódni, és feljegyzek egy-két helyet, amit még nem láttunk.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nincs baj Bartos Erikával, jó, voltak idegesítő vonások az APG-ben, de szerették a gyerekek. Nekem csak ez számított. Brúnó nekünk már ismeretlen, túl nagyok a gyerekek ezek szerint, de a városbemutató témakör tényleg klassz lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sincs amúgy bajom BE-vel. Az enyémek is imádták. Marci még mindig előveszi. Nyilván nem az irodalom csúcsa, de ezen a szinten nem is kell, hogy az legyen. Az idegesítő ismétléseket meg egy kis felnőtt fantáziával bátran be lehet helyettesíteni bármivel. :-)

      Törlés
  3. Tomának is tetszik Brúnó, és mindkét fiúnak a kedvence volt, szerintem Toma még most is szereti APG.t, ez utóbbi egyébként így kezdő olvasónak, mint Toma, pont jó gyakorlókönyv, a szöveg rövidsége miatt, nekünk majdnem az összes kötet megvan, még Máté korából :) ...
    Toma is szereti a zászlókat, nálunk is ugyanezek vannak tervben, a Zászlómúzeum, Flippermúzeum (ez utóbbi még a nagynak is jó :) ), és a Naplás-tó is tervebe van nálam egy ideje, bár azt nem tudom, oda mikor jutunk el :) ...

    VálaszTörlés