Összes oldalmegjelenítés

2019. április 16., kedd

Bakonybél II. rész

Egyik húzóereje a falunak a Pannon Csillagda.
Itthon egy esti(18ó)távcsöves bemutatóra bejelentkeztem, visszaírtak, hogy teltház van(max. 15 főt tudnak fogadni), ha lemondás lesz, akkor szólnak. Az időjárás egyáltalán nem kedvezett, a csillagvizsgáló nappal zárva volt. Megérkezésünk után kezdődött egy filmvetítés, Vince szerint irtó hangosan szólt, ők Zolival kijöttek. Félig fekszünk és nézzük a planetáriumban Balaton-felvidéki tájat, bírtam volna tovább is:)Hazánk legmodernebb digitális planetáriuma Bakonybélben található!2 emeleten csillagászattörténeti kiállítás van,
egyik fiúnak sem nyerte el a tetszését, végigrohantak rajta. Amit ki lehetett próbálni, azt kipróbálták.
A családi belépő 5900ft, nem olcsó. A Csillagda mellett van az Erdők Háza, amit felújítanak és nem látogatható.
Kellett a mozgás, ezért még utána elmentünk a Szent-kúthoz,
megnéztük a Kálváriát(felújított, mint minden Bakonybélben:)Láttunk fácánt, őzeket és mókust is, sétáltunk a környéken.
A rossz idő ellenére több turistával találkoztunk az erdőben(is),
sokan nordic walking bottal túráztak.
Hazafelé megálltunk Zircen,
ott találkoztunk Tamásékkal és a három hónapos Zoárddal(negyedik gyermekük). Amíg csak csöpögött, szemerkélt, addig az arborétumban sétáltunk,
utána sütiztünk a Monostori cukrászdában.
Feltöltött a 2,5 nap.
A jó levegő, a sok mozgás. 5 óra alvás után kipihenten ébredek, tele vagyok vitalitással és ezt látom a fiúkon is. Mindenkinek receptre írnám fel a bakonyi pihenést!

3 megjegyzés:

  1. Nekem ez a rész szinte teljesen kimaradt. A beszámolódat olvasva kedvet kaptam hozzá. Ráadásul van egy gyönyörű albumom a környékről, egy fotós készítette, mi adtuk ki anno és kaptam egy példányt ajándékba. Emlékszem, akkor is nagyon tetszett. Most majd előveszem ismét. És remélem, hogy egyszer eljutunk mi is ide. :-)

    VálaszTörlés
  2. Én már régóta tervezem, hogy elmegyünk valahová és lehetőség szerint ide a Bakonyban, mert többször mentünk arra átutazóba a veszprémi rokonság miatt is, legutóbb nyáron robogtunk át Zircen és arra minden gyönyörű!
    Látszik a fiúkon is, hogy nagyon élvezték :) , szuper lehetett :) !

    VálaszTörlés
  3. Én is kedvet kaptam, köszi! 🙂

    VálaszTörlés