Összes oldalmegjelenítés

2019. február 7., csütörtök

Ovis féléves értékelés

Vince nyáron töltötte az ötöt. A törvény úgy szól, hogy abban az évben, amikor betölti a hatot, megy/mehet iskolába. Vince esetében az nem kérdés, hogy még marad oviban. Rengeteget fejlődött nyár óta is, de nem tudnám őt elképzelni iskolában, ráadásul legalább 6 hangja nincs meg, van kognitív elmaradása is. Ha most kellene döntenem, nem tudnám, hogy melyik, milyen típusú iskola lenne neki ideális, jövőre fel van adva a lecke. Logisztikai szempontból a legkönnyebb nekünk az lenne, ha Kendével járna egy iskolában. De, a két gyerek teljesen különböző, egy hasonlóság van, mindketten fiúk:)ezen túl semmi.
SNI felülvizsgálata 2018/2019-es tanévben esedékes, november környékén kezdtem el bombázni a szakszolgálatot időpontért, majd jött tőlük egy email, hogy az ovinak kell kezdeményeznie.
Vincének be kellett szerezni néhány papírt, hogy maradhasson(máshol állítólag a szülő kéri és marad plusz egy évet): védőnőtől, gyerekorvostól, kértem a magán gyógypedagógustól.
Kendéék elsőtől tanulják heti 5 órában az angolt, a két hittan, néptánc(idén az úszás), hétindító áhítat jelentősen megdobta/dobja az óraszámot, nincs biztosítva a gyógypedagógiai fejlesztés, az iskolában van logopédus, ha jól emlékszem, akkor heti egy alkalommal viszi el a gyereket.
Szerintem nem állja meg az az állítás a helyét, mely szerint tanítót kell választani, nem iskolát. Óriási a fluktuáció az oktatásban, ami most biztos, jövőre nem biztos, nincs személyi garancia.
Továbbra is visszük magánúton Vincét fejleszteni, elsősorban PROMPT terápiára és kognitív órákra.

A féléves értékelésében leírták, hogy jól terhelhető, nem jellemző rá az óvodai baleset és a betegeskedések.(ebben a "tanévben"egyszer volt beteg, 3 napig, akkor nem volt itthon az apja. Túl vagyunk a tél jelentős részén, az influenza szezonon és az orrfolyás mellé nem jött más, hála)
Társas kapcsolataira jellemző, hogy kevés fiú barátja van, inkább lányok. Szívesen van a babaszobában, főzőcskézik, terít, edényeket rakosgat, örömet okoz neki az építőszőnyegen való építkezés. Ezt főleg a nála fiatalabb fiúkkal teszi, ott irányít is.
Feladattudata még nem kialakult, feladattartása nem éri el a korának megfelelőt.
Az óvodai dalos játékokat, énekeket nagyon szereti, szívesen vesz részt a zenei foglalkozásokon.
Vince azt mondta, hogy ő olyan iskolába szeretne járni, ahol van tánc, konkrétan oda, ahová Lili(unokatesó) is jár. Közeli bevásárlóközpontban van Keleti Andrea tánciskolája, már szemezek vele egy ideje, de most a heti külön fejlesztés, Kendének az úszás, torna, hittan mellé nem tudnánk megoldani.

Első félévben vitték a nagycsoportosokat korizni, ingyen és bérmentve a kerületbe. Sírt(szomszéd kísérőként ment)és rá se ment a jégre. Velünk jött, biztonságban érezte magát, mással nem.
Most úszás volt a héten. Nagyon készült rá, de 5 perc után ordítva kijött. Megpróbáltuk. Puding próbája az evés, borítékolható volt, hogy ez lesz. Többet nem megy.
Pedig ragaszkodunk ahhoz, hogy megtanuljon úszni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése