2023. augusztus 2., szerda

Még mindig Larnaca

Tulajdonképpen minden történelmi látnivaló elérhető volt gyalog a szállástól. Kition, ami régészeti lelőhelyéről híres(hasonlóan, mint Pafos)csak körbesétáltuk. Érdekes volt, hogy megkérdeztem ruházati eladót, pékségben dolgozót és nem tudták, hogy mit keresek, végül egy ajándékboltis segített útbaigazítani. Érdekes, hogy talán ott élnek, az biztos, hogy Larnacaban dolgoznak és háromból ketten nem tudták, hogy miről beszélek. Mellette van a Régészeti Múzeum, előzetesen olvastam róla, ide sem mentünk be. Este, mikor már kicsit elviselhetőbb volt a kánikula, akkor már zárva voltak. Kb. vele szemben van a Graffitis ház, ahol bulizni, vacsizni, sportközvetítést lehet nézni, esténként teltház volt. A hotel 5. emeletén laktunk,Finikoudes- a híres sétálóutcában- innen láttuk a kikötőt is, amit folyamatosan felújítanak. Szeretek kikötőkben sétálni, itt erre most nem volt lehetőség. Telepített pálmafák szegélyezik az utcát, amit reggel locsolnak, karbantartanak.Este csodálkoztunk a hömpölygő tömegen, nappal hol volt ez a rengeteg ember?!A strandon mindig találtunk szabad napozóágyat közel a tengerhez, akkor is, amikor délután mentünk csak le. Este mobil vidámpark, kukoricás, árusok, illat cunami. A sétány végén található a Nagymecset, többször hallottuk a müenzint,meséltem a fiúknak az iszlámról. KEndét az érdekelte leginkább, hogy miért hordanak csadort a nők és a lányoknak hány éves kortól kell és van-e jelentése a fehér és a fekete csadornak.A nők abban fürdenek, hát nem lehet könnyű nappal 43 fokban abban élni.Mellette a tengerparti erőd, ami esténként diszkivilágítást kap és egy helyi művész emlékére esténkét koncertet tartottak, ami ingyenesen látogatható volt.Egyszer bementünk, megpihentünk, egy görög kisfiú mellénk ült, beszélt a fiúkhoz, de nem értettük. Az erőd belsejében kiállítást látunk és ágyukat. Az első nap megkerestük a Szent Lázár templomot, aminek a belseje, felépítése, a szertartás már ismerős volt Encs után. Gyönyörűséges!Larnaca védőszentje volt Szent Lázár püspök. Limassol irányába , a buszról többször megnéztük a vízvzetéket(Nicosiaban is láttunk), a boltívei nem egyformák, a külvárosban található. Tervben volt még a Hala Sultan mecset, hiába a 14 nap, az már nem fért bele a programba. Bárhová ültünk be enni, mindenhol terülj-terülj asztalkámat kaptunk. Előétellel, desszerttel vagy gyümölccsel amit nem számoltak fel(vagy a főétel árába számolják bele eleve),kebabot, bárányt, saslikot gyakran ettünk, moussakát is, a fiúk tengeri herkentyűket választottak. Nem múlhat el nyaralás indiai vagy vietnámi étel nélkül, most vietnámiba ültünk be és nem csalódtunk. A családban mindenki édesszájú, nyaralás alatt majdnem mindent szabad, csokis fánkot ettünk reggelire, tízóraira narancsszirupos sütit, ebédre pedig fagyit. Az eredmény csak rajtam látszódik, a család többi tagja szerencsés testalkatú.