Összes oldalmegjelenítés

2021. augusztus 27., péntek

Minden, ami a Siófokról megmaradt

A Balaton nekem még mindig a Riviéra, gyönyörű, tiszta, délipart párti vagyok, gyerekkoromban mindig a déli partra mentünk és most is úgy gondolom, hogy a strand gyerekbarát és megunhatatlan, mindig más arcát mutatja a víz. Egy éjszaka lementünk a Plázsra, sodrodott a tömeg, emberek egymáson, tömeg volt és mindenhonnan másféle zene dübörgött, másféle fényekkel. Megállapítottam, hogy ehhez már öreg vagyok:) Fiúk vitték a zsebpénzüket, Kende a játékteremért és a vizibicikliért volt oda meg vissza, Vince pedig készített magáról egy karikatúrát(többször átgondolta, visszamentünk, néztük hogyan dolgozik a fiatalember)és limonádéra, palacsintára is költött. Az árakon érezhető, hogy a 2,5 hónap alatt akarják a kereskedők az évi bevételt megkeresni. Vizibicikli 1 órára 5500(fél óra nincs), túrós palacsinta 400 ft, a parkolásért mindenhol fizetni kell(óránként 350-500 ft), a szállásadótól úgy kellett számlát/blokkot kérni a helyszínen fizetett összegről(érkezésünk után, szobaelfoglalás előtt kérte, hogy fizessünk, mi ezt kp. megtettük, majd adott egy fecnit arról, hogy mennyi a fizetendő összeg..., 7.51.-kor pedig rám szólt, hogy 8.-tól van reggeli, pedig csak kávézni szerettem volna)Azt nem mondhatom, hogy jót ettünk. A szálláson kaptunk reggelit, a tízórait Sparból szereztem be, ebédelni menüt ettünk. Az én gyerekeim mindig éhesek, itt volt nálunk a volt óvónénijük és csak annyit mondott"jó étvágyúak". Kende egyik reggel megevett 3 szelet bundás kenyeret, két lekváros kalácsot és legurított mellé két nagy pohár kakaót, majd 2 óra múlva kérdezi, hogy mi a tízórai??? Kisvonatoztunk, megállapítottam, hogy a vasút környékén túl megállt az élet(egykor egy nyarat egyetemistaként ott dolgoztam), a világítótorony esti kivilágítása gyönyörű, csak lentről csodáltuk. Elmentünk egy Tourinform által szervezett vezetett Siófok sétára, ennek során bementünk a Thanhoffer villába(ma szállodaként üzemel),csak tátottam a számat, többet megtudtam Jókai, Karinthy, Krúdy siófoki életéről, megnéztük Varga Imre köztéri szobrait. Az utazó Lego kiállításra is bementünk, amit lehetett a fiúk kipróbáltak. A legnagyobb melegben választották ezt a programot és a főiskola kollégiumában nem volt klíma, csak ültem és néztem őket, ahogyan játszanak. A legó építés mostanában valamiért veszített a népszerűségéből, nem izgatja őket. Ahogy az autók és az állatos kosár sem, de megtiltották, hogy elrakjam és felvigyem a padlásra, most porfogó. Hajókázás kimaradt, a kikötőben egy látványos Marvell bemutatót, koncertet hallgattunk meg(azóta is énekli Kende, hogy Super Hero..)Kendének kedveztünk azzal, hogy átvonatoztunk Zamárdiba, szabadstrandra, de sokkal kultúráltabbnak találtuk, mint a siófoki fizetős strandot. Találtunk egy fagyizót, ahol csavaros fagyit adtak, négerrel is lehetett kérni(meleg csokiszósz), soha nem ettek még a gyerekeim, igazi retro, én imádom!Zamárdiban kosaraztunk, frizbiztünk a Balatonban,annyira tetszett, hogy utolsó nap visszatértünk és onnan jöttünk haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése