Összes oldalmegjelenítés

2021. május 31., hétfő

Peonza

Kendénél már egyszer volt peonza iránti érdeklődés, egyet vettünk is neki, valahol elveszett. Múlt héten két mexikói peonza bajnok bemutatót tartott az iskolájukban, délután a papírboltban sorba álltunk peonzáért(tudják, hogyan kell a gyerekeket vásárlásra buzdítani), a legolcsóbb kategóriából kapott egy arany színű darabot. A lányos barátnőmnek meséltem a peonzáról, ő nem is hallott róla. Mondtam, olyasmi, mint a mi időnkben a jojó, csak hegyes végű(emiatt szigorúan csak az udvaron használhatja, ott a térkő közötti rések zavarják Kendét) és ki kell pörgetni. Egyszerű a játékszabály, az győz, akinek tovább pörög a földön a peonzája. Csütörtökön és pénteken itthon volt, sajnálta, hogy a pénteki gyereknapi programon nem vehetett részt(gyereknap 14.00-16.00-ig, előtte egy-két számonkérés...)Megígértem neki, ha szombaton jobban lesz, akkor elmegyünk a közeli bevásárlóközpont elé, ott lesz egy verseny, bemutató és kipróbálhatja magát. Negyedik lett!Nagyon izgult, sok korabeli gyerek, főleg fiúk gyűltek össze. Kézügyességet igényel a játék, különböző mutatványokat is végeznek a peonzával. Engem is próbált tanítgatni, több-kevesebb sikerrel.

3 megjegyzés:

  1. Zalánéknál is újra menő egy ideje, én nem bánom, x+1 idővel kevesebbet akar kockulni.... :)

    VálaszTörlés
  2. Régen nálunk is menő volt a fiúknál...de régen volt 😁

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is Máté alsós korában volt menő, de nagyon, még peonza bemutatóra és versenyekre is jártunk, volt egy egész gyűjteménye, ami nem tudom hová lett :) ... Érdekes, Tomáéknál nem jött divatba :) ...

    VálaszTörlés